Timmu Kõrge ja Arro Vahtra krooniti tänavu nii Eesti kui ka Läti meistriks autorallis. Kogu hooaja peeti tihedat heitlust sarnasel tehnikal sõitvate lõunanaabrite Emils Blums – Dickis Eglitisiga.
Hooaja kokkuvõttes sai otsustavaks Saaremaa ralli, kus klassi liidritena startinud Emils Blums – Dickis Eglitisi võistlus lõppes juba esimesel kiiruskatsel.
Go4Speed tegi intervjuu autoralli Eesti ja Läti meistritiitli võitnud Timmu Kõrgega, mille täies mahus ka teieni toome.
Tänavu võitsid mitmeid tiitleid – mida need sinu jaoks tähendavad ning kui palju aega ja investeeringuid see Sinult nõudis?
“Jah, muidugi, tiitlid on spordi eesmärk, aga ausalt öeldes pole ma eriti rahul. Meil oli Emils Blumsiga sel aastal väga põnev võistlus ja ma arvan, et see viis meid mõlemaid järgmisele tasemele. Lihtsalt kurb on näha meid mõlemaid võitlemas tiitli nimel, kuid meie väikestes riikides pole see kahjuks oluline. Võiksime rallisid üldarvestuses võita, aga kahjuks tuleb leppida selle 200 kg lisaraskusega ( N-rühma auto versus R5 auto) ja puuduva 100-200 tuhande euroga. See hooaeg on olnud väga raske. Ütlesin paar korda, et “me ei saa Läti meistrivõistlusi jätkata”, aga hommik oli kuidagi õhtust alati targem ja saime hakkama. See sai muidugi teoks ainult tänu neile vähestele toetajatele, kes meil on.”
Millised on teie kolm selle hooaja meeldejäävamat hetke?
“Mulle väga meeldis Cesise ralli – mõnus atmosfäär, teed ja saime seal uue hingamise. Olen natuke üllatunud, et meil kohalike meeste vastu nii hea kiirus oli. Mulle meeldis Paide ralli, kus näitasime väga head kiirust. Ja loomulikult oli Saaremaa ralli meie jaoks väga hea võistlus. Põhimõtteliselt oli aasta algus sõidu poolest kehv, kuid hooaja lõpus oli sõit parem. Igal juhul – raske.
Milline võistlus oli sinu jaoks 2023. aastal kõige olulisem ja miks?
“Paide ralli oli punktide mõttes oluline, sest seal oli meil võimalusi tiitlite eest võidelda. Aga kindlasti oli kõige olulisem koduralli Saaremaal, pikk ja raske ralli. Me sõitsime väga kiires tempos, et võita need tiitlid. Jah, Blum katkestas, aga ma ei saa öelda, et see meie jaoks asjad lihtsamaks tegi – pidime ikkagi lõpetama ja saama hea koha ning valitsenud tingimused ei teinud seda lihtsamaks.”
Milline Läti ja Eesti rallivõistlustest Sulle kõige rohkem meeldis ja miks?
“Lätis – Cēsis. Huvitavad teed ja mõnus õhkkond. Eestis – Saaremaa ralli, see oli eriline.”
Rääkige meile oma meeskonnast ja mehaanikutest – kui palju te üksteist usaldate?
“Põhimõtteliselt oleme meeskonnas kolmekesi – mina, kõrvalistmel Arro ja mehaanik Karl. Muidugi poleks võimalik midagi saavutada ilma usalduseta – ka ilma sõpruseta.”
Kes on teie suurimad toetajad?
“Muidugi pere ja sõbrad, kes toetavad. Rahast on alati puudus, aga vahel aitab paar head sõna rohkem kui see paar eurot. Rehvide tugi, mis mul viimase kolme aasta jooksul on olnud, on olnud tohutu abi. Usun, et ilma sellise toetuseta ei oleks saanud sellel hooajal sõita nii nagu me sõitsime.”
Milline on teie igapäevaelu – kuidas valmistute võistluseks?
“Töötan iga päev ehitusfirmas ja ütleme nii, et peale tööd ja kahe lapsega üritan valmistuda ka võistlusteks. Hooaja esimesel poolel võistluslinnadesse jõudes küsisin tüürimehelt – “kus me oleme ja mida meil nüüd vaja on” (naerab).”
Mis on teie eesmärk aastaks 2024?
“Otsida 200 kg kergem auto (muigab).”
Keda sa veel tänada tahad?
“Tänud meie väikesele tiimile – Arrole ja Karlile – et nad sellega hakkama said. Muidugi tänud sponsoritele, kes on leidnud endas jõudu meid aidata ka väikeste rahadega, kuid ilma nendeta poleks see olnud võimalik.”
Avalda arvamust post