Rahvaspordi 2024. aasta esialgsesse kalendrisse on kantud viis rahvarallit ja üheksa rahvasprinti. Mõnevõrra muutuvad reeglid.
Hooaeg algab 11. veebruaril Otepää rahvasprindiga ja jätkub 17. veebruaril rahvaralliga Koeru Talv. Tiheda võistlushooaja lõpetab Kehala rahvaralli 19. oktoobril. Lisaks paljudele tuttavatele võistlusele on kalendris ka mitu uut või pikemalt pausil naasnut, näiteks Järvamaa rahvaralli ja Audru rahvasprint.
„Ees ootab väga vaheldusrikas hooaeg, tulemas on nii asfaldi kui kruusasõite, nii linnaradu kui klassikalisi ralliteid,“ rääkis EAL rahvaspordikomitee esimees Tiina Ehrbach. „Reeglite muudatused teenivad eesmärki tagada võrdsem sportlik konkurents.“
Võistlejatel tasub hoolikalt tutvuda uue hooaja dokumentidega, sest muudatusi on mitmeid. „Näiteks on rahvarallil alates viiendast takistuse puutest žüriil õigus meeskond vestlusele kutsuda ja rakendada karistusi kuni võistluselt eemaldamiseni,“ sõnas Ehrbach. „Reeglimuudatuse eesmärk on võistlejate distsiplineerimine.“
Tehnilised tingimused täpsustavad näiteks autode ümberehitust ja ka palju muud. „Võistlussõidukid, mille registreerimistunnistusel on Transpordiameti poolt kinnitatud ümberehitus, ei vabasta neid rahvaspordi tehnilistest tingimuste täitmisest,“ sõnas Ehrbach. „Ümberehitus võib olla täiesti seaduslik ja tänavaliikluseks sobilik, kuid ei pruugi vastata rahvaspordireeglitele.“
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
2024. aasta reeglid on avaldatudEAL kodulehel.
Kalender 2024
Rahvarallid
17.02.2024 – Koeru Talv
18.05.2024 – Lääne-Eesti rahvaralli
12-13.07.2024 – Kihelkonna rahvaralli *
20.09.2024 – Järvamaa rahvaralli
19.10.2024 – Kehala rahvaralli
*korraldaja teavitab ürituse kindla toimumise hiljemalt 01.03.2024
Rahvasprindid
11.02.2024 – Otepää rahvasprint
13.04.2024 – Audru rahvasprint
27.04.2024 – Haapsalu rahvasprint
02.06.2024 – Rapla rahvasprint
20.07.2024 – Antsla linna rahvasprint
27.07.2024 – Hiiumaa 1+1 rahvasprint
17.08.2024 – Saaremaa 1+1 rahvasprint
31.08.2024 – Tehvandi rahvasprint
05.10.2024 – Libatse rahvasprint
Allikas: autosport.ee
Avalda arvamust post