Reedel ja laupäeval sõideti Saaremaal Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaja 2025 viimane etapp, 58. Saaremaa Rally.
Koduste meistrivõistluste aasta viimase etapi avapäeval sõideti kolm kiiruskatset, mille järel hoidsid esikohta Patrick Enok / Silver Simm (Toyota GR Yaris Rally2), kelle edu oli lähimate jälitajate Urmo Aava / Janno Siitan (Toyota GR Yaris Rally2) ees 9,07 sekundit. Kolmandad olid Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk (Toyota GR Yaris Rlaly2), kes kaotasid liidritele 9,94 sekundiga.
Kui avapäev möödus suuremate vahejuhtumiteta, siis laupäeva äratusena sõidetud Undva esimene läbimine pakkus võistlejatele lisaks legendaarsetele teedele ka üsna vesise väljakutse, mis paljudele saatuslikuks sai. Kõige suuremad kaotajad olid teise võistluspäeva avakatsel Aava / Siitan, kes rehvi lõhkusid ja seda ka vahetama pidid, mis nad suurest mängust välja kukutas. Rehvi purunemisest ei pääsenud ka liidrid Enok / Simmi, kes küll seda vahetama ei pidanud, kuid siiski aega kaotasid ja esikohalt viiendaks kukkusid.
Konkurentide probleemid ja enda veatu sõit tõstis Saaremaa Rally liidriteks Joosep Ralf Nõgene / Aleks Leski, kes sealt edasi katse-katselt konkurentidega vahet suurendasid ja lõpuks kontrollitud ja kindla sõiduga teise järjestikuse Eesti meistrivõistluste etapivõidu võtsid.
„Just arutasime Aleksiga, et olla selliste meestega ühes klubis nagu Egon Kaur, Rainer Aus ja kes kõik veel enne seda tähendab väga palju ja on väga suu au. Hommikul Undva peal kohe surusime ja ega me katse peal ei teadnud, et konkurentidel olid rehvid läinud. Me suutsime oma rehvid terved hoida ja peale seda oli kontrollitud sõit. Samas pidi Egonit ja Volverit seljataga hoidma aga ei tahtnud ka liiga üle suruda ehk oli selline vahepealne sõit. Isegi sellise sõiduga olid ajad väga okeid ja see on väga positiivne ning näitab, et ruumi veel on. Ega me veel ei tea, et kus või mida me järgmisel aastal sõidame, kuid saame selle paika novembris,“ võttis õnnelik Saaremaa Rally 2025 võitja Nõgene võistluse kokku.
Teisena lõpetasid hooaja viimase koduse võistluse Egon Kaur / Ermo Veltson (Ford Fiesta), kes jäid kümne kiiruskatse järel võitjatest maha 19,92 sekundiga. Lisaks kuulus neile klassi EMV1 esikoht.
Klassi teised olid 12,90 sekundilise kaotusega Karl-Martin Volver / Annika Sõna (Škoda Fabia) ja kolmandad 7.40,88 kaotusega soomlased Tommi Jylhä / Kimmo Nevanpää (Škoda Fabia R5).
„Saaremaa on alati selline üllatusi täis ralli ja väga harva kulgeb see ideaalselt nii, et kellelgi midagi ei juhtu. Täna tundub, et esimene Undva sai selliseks saatuslikuks, kus Patricul, Urmol ja Kasparil läks rehv. Meil endalgi oli kohe alguses ühe toetamisega väike kahtlus aga õnneks meid see mure ei tabanud. Päev läks üles alla ja vahepeal otsisime oma rütmi aga lõpp hea, kõik hea. Protoga sellist lõpptulemust saada võib väga rahul olla. Tulime selle sihiga, et absoluudi kohti jälgida ja salamisi oli mõte, et võiks poodiumit püüda. Selles valguses teine koht ikkagi väga hea,“ sõnas Kaur ralli kokkuvõtteks.
Ralli viimase katse eel hoidsid kolmandat kohta Volver / Sõna, kuid hommikul aega kaotanud ja kõik pealelõunased katsed võitnud Patrick Enok / Silver Simm olid missioonil ning võitsid rallit lõpetanud katse konkurente koguni 10,13 sekundiga. See tähendas positsiooni muutust ja üldkokkuvõttes vaid 1,61 sekundilist paremust Enok / Simm kasuks.
„Undva peal oli kuskil kümnenda kilomeetri peal ühes pikas paremkurvis kivi valli sees ja nii kui rattad välja keerasime käis väike kolks ja kahjuks läks rehv puruks ning pidime pool katset „longates“ tulema. Sinna see võitlus võidu pärast läks. Peale seda üritasime autost ja nendest tingimustest maksimumi võtta, kiireid katseaegu näidata ja võimalikult palju nautida. Seda on keeruline teha, kui tead, et enam võidu peale ei sõida aga ma arvan, et kui nägime viimase katse eel, et Volverile on veel võimalus kandadele astuda, siis see lisas motivatsiooni ja andsime viimasel katsel endast peaaegu maksimumi. See kolmas koht on peale sellist keerulist päeva ikkagi väga hea. Võtan siit Saaremaalt kaasa need kuus katsevõitu, mis näitab, et kiirus on olemas, et võita ja ka kuskil mujal kiire olla,“ võttis Enok kahetisi emotsioone pakkunud Saaremaa Rally kokku.

Lisaks absoluutarvestuse teisele kohale kuulus Enok / Simmile 31,21 sekundilise kaotusega Nõgene / Leski järel EMV2 klassi teine koht. Klassi kolmandad olid samuti hommikusel Undva katsel rehvi lõhkunud Kaspar Kasari / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally2), kes jäid lõpuks võitjatele alla 1.26,16.
EMV3 klassis võtsid küll kõige rohkem katsevõite Esmar-Arnold Unt / Arro Vahtra (Ford Fiesta Rally3), kuid tehnilised probleemid ei võimaldanud lõpuks enamat teisest kohast. Võitjatele, kelleks olid Dmitry Feofanov / Normunds Kokins (Ford Fiesta Rally3), jäid eestlased alla 1.07,62.
Klassi kolmandad olid samuti Ford Fiesta Rally3 autol sõitnud Tiit Keldo / Jaagup Toome, kellel kogunes kaotust 1.42,19.
EMV4 klassis, kus liidrikoht vahetus ralli jooksul neljal korral võtsid lõpuks klassivõidu Keiro Orgus / Evelin Mitendorf (Ford Fiesta Rally4). Nende edu oli Oskari Sokka / Joonas Ojala (Renault Clio Rally4) ees 28 sekundit. Klassi kolmas koht võistluspaarile Travis Pärs / Aigar Pärs (Peugeot 208 Rlaly4), kes jäid võitjatele alla 1.32,30.
EMV5 arvestuses käis stardist finišini heitlus esikohale kahe võistluspaari – Ralfs Sirmacis / Armands Bite (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ja Allan Popov / Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo X), millest lõpuks väljusid 4,90 sekundilise paremusega lätlased. Klassi kolmas koht ekipaažile Ranno Bundsen / Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo X), kellel kogunes kümne kiiruskatsega kaotust võitjatele 1.04,06.
EMV6 klassis, kus Saaremaa Rally stardirivis oli koguni 33 võistluspaari, võtsid etapivõidu Markus Tammoja / Karol Pert (BMW M3). Klassi teised olid kaks kiiruskatset võitnud Argo Kuutok / Kristjan Vidder (BMW M3), kes jäid võitjatele alla 27,02 sekundiga. Klassi kolmandad olid avapäeva järel liidrikohta hoidnud Aaron Nau / Jaanus Bõstrov (BMW M3), kellel kogunes nädalavahetusega kaotust parimatele 41,95 sekundit.
EMV7 klassis ei leidunud Saaremaa teedel vastaseid võistluspaarile Sander-Erik Tiits / Rasmus Vesiloo (Volkswagen Golf 2), kes võitsid kümnest katsest üheksa ja edestasid lähimaid jälitajaid rohkem, kui nelja minutiga. Absoluutarvestuses oli nende kohaks kõrge 12. Klassi teine koht 4.38,18 kaotusega ekipaažile Rait Sinijärv / Kristo Galeta (Honda Civic Type-R) ja kolmandad olid 5.00,28 kaotusega Erko Sibul / Kevin Keerov (Volvo C30).
„Selle edu taga on palju tööd auto ja legendiga, mis on reaalsuses ralli alus. Oleme kahe ralli vahel palju vaeva näinud ja autot arendanud. Oli tõesti väga huvitav ralli ja katsed selliseid kohti täis, kus oli väga lihtne ralli ära lõpetada. Meil kindlasti olid mõned momendid ka kuna me läksime esimesest katsest kuni lõpuni suruma. Midagi sellist ei olnud, kus reaalselt oleks minema hakanud, kuid väiksemaid momente oli ja kindlasti oli äge ralli. Keeruline hooaeg on olnud. Aluksnes me võitsime ja Otepääl juhtisime, kuid viimasel katsel suutsime ära käkkida, üle katuse käia ja jäime viiendaks. Soome jäi kahjuks kooli pärast vahele. Lõuna-Eestis võitsime, Paides olid autoga väiksed viperused, jäime teiseks ja Saaremaal võitsime,“ võttis väga tugeva sõidu teinud Tiits võistluse ja hooaja kokku.
EMV8 arvestuses juhtisid Saaremaa Rallyt stardist finišini Petteri Salminen / Jan Lönegren (Toyota Starlet). Romario Voksepp / Mihkel Rasu (Honda Civic) olid 2.26,47 kaotusega teised ja reedel Kuressaare linnakatse võitnud Romet Reimal / Inga Reimal (Ford Fiesta) 2.50,33 kaotusega kolmandad.
EMV Lada klassis jagus nädalavahetuse jooksul katsevõite küll neljale võistluspaarile, kuid ralli kokkuvõttes kuulus esikoht ekipaažile Einar Visnapuu / Anti Kaljumäe (Lada VFTS). Nende edu oli finišis Koit Repnau / Hannes Hannus (Lada VFTS) ees 17,18 ja Rauno Plado / Marko Kaasik (Lada VFTS) ees 50,79 sekundit.
Väga põneva lõpu saanud EMV GAZ klassi parimad olid võimsa comebacki teinud Martin Kio / Kevin Uue (GAZ 51). Klassi teised olid 7,36 sekundilise kaotusega Heigo Ojasaar / Keir Järvsaar (GAZ 51) ja kolmandad 55,01 sekundilise kaotusega Veiko Liukanen / Toivo Liukanen (GAZ 51).
„Läksime rahulikult peale, sest mul on uus kaardilugeja ja ta polnud kunagi sõitnud. Hakkasime rahulikult pihta ja vaatasime, et kuidas ta selle tempo üles leiab. Minu jaoks on ikka nii, et kohe algusest hakkan vajutama nii palju, kui torust tuleb. Tasus ära küll, saime hästi hakkama ja vigu ei teinud. Täna (laupäeva) hommikul oli kõik väga hästi, kuid Undva vee läbimised panid mootori puterdama. Esimene läbimine tekitas vähem probleeme, kuid teisel läbimisel oli algusesse ka veelomp tekkinud ja seal juba plärstus ja paukus ning kui sinna tagumisse jõudsime, siis seisime kaks ja pool minutit või rohkemgi. Vaatasime, et siin pole teha midagi, kuid siis hakkasid ka konkurentidel probleemid tekkima ja vaatasime, et on võimalik veel realiseerida ja ise peal hoida. See hooaeg ei tulnud meistritiitli peale sõitma, kuid peale teist rallit vaatasime, et matemaatiliselt on kõik võimalik ja tulime ka Saaremaale,“ võttis Kio Saaremaa ralli kokku.
GAZ Open arvestuse Saaremaa Rally parimad olid Rainer Tuberik / Raido Vetesina (GAZ 51) ja 5.14,31 kaotusega teised Martin Alas / Priit Järveots (GAZ 51).
Saaremaa Rallyle startinud 138 võistluspaarist jõudsid finišisse 96.
58. Saaremaa Rally tulemused leiab SIIT