Hyundai sõlmis eelmise aasta lõpus lepingu eestlase Ott Tänakuga, kes naaseb Korea tootja ridadesse pärast aastast pausi M-Sportis.
Hyundail on nüüd kaks tippjuhti, kuna meeskonnas jätkab ka pikaaegne sõitja, belglane Thierry Neuville.
Kaks oma väärtust tundvat sõitjat on korraga nii võimalus kui ka oht. Ralliringkondades arutletakse juba, et kas meeskonnas tekib pingeid alles siis, kui on vaja valida esisõitja MM-tiitli heitluses või juba varem. Kuidas Neuville’i või Tänaku ego peab vastu, kui üks neist on meistritiitlile lähemal ja tiimikorraldusi hakatakse andma? Hyundai meeskonnajuht Cyril Abiteboul, kes pole varem Tänakuga koostööd teinud, usaldab eestlast täielikult.
“Oti tugevus on kiirus. Tema nõrkuse kohta ma ei oska öelda. Olen mõningaid asju kuulnud, kuid ta on oma valikutes palju küpsenud. Mingil hetkel tuleb valida oma tee. Ootan huviga. See võib olla meeskonna jaoks keeruline, kuid usaldan oma kogemust,” sõnas Abiteboul väljaandele RTBF.
“Thierry puhul rõhutaksin taas pühendumist ja tohutut kogemust. Ta on väga sihikindel. Nõrkuse kohta ütleksin, et teame eelmisel aastal kaotatud võimalusi. Meil oli võimalus palju võita, kuid see ei materialiseerunud kunagi. Peame suutma neid olukordi, ootusi ja survet juhtida,” lisas Abiteboul.
Lisaks Tänakule ja Neuville’ile sõidavad Hyundais sel hooajal Andreas Mikkelsen, Dani Sordo ning Esapekka Lappi. Samas jäi Teemu Suninen üllatuslikult ilma sõidukohast, mis oli vastuolus Hyundai varasema strateegiaga. “Sõlmisime Esapekkaga lepingu ja ta tahtis natuke tagasi tõmbuda ning sõita vaid osas võistlustest. Seejärel tahtsime teist täiskohaga sõitjat. Otsuse tegemisel ei teadnud me veel, et Kalle Rovanperä sõidab vaid pool hooaega,” põhjendas Abiteboul.
“Ma ei teinud seda, mida ütlesin, et tahan teha, ehk tuua võimaliku neljanda auto juurde noor sõitja. Nähes, et me ei suuda seda teha ja arvestades, mis sel hooajal mängus oli, pidime leidma õige lahenduse. Teiste ülesanne on toetada Otti ja Thierryt igal võimalikul viisil.”
Lahenduste taga oli muidugi rohkem.
“Selge oli, et eelmisel aastal oli Thierry õlul liiga palju survet. Liiga tihti kandis ta kogu Hyundai koormat oma õlgadel. See pole mõistlik. Peame suutma toetuda ka teistele sõitjatele,” jätkas Abiteboul.
Olukord on nüüd muutunud. Hyundai on sel hooajal ainus MM-sarja meeskond, kus sõidavad kaks täiskohaga juhti, kes mõlemad võivad võidelda meistritiitli eest.
“Kui meil on nüüd kaks meistrikandidaati samas tiimis, võtab see veidi survet Thierry õlgadelt… minu õlgadelt. See ei pruugi alati olla lihtne juhtida ja peame looma selged reeglid kahele autole ja ka kolmandale,” ütles Abiteboul.
Hooaja alguses võivad kõik siiski vabalt võidu sõita. Meeskonnakorraldustele pole mingit vajadust.
“Hooaja alguses on olukord Thierry ja Otti suhtes väga selge, juhiseid pole vaja. Hooaja jooksul näeme, kuidas asjad arenevad,” lõpetas Abiteboul.
Allikas: Rallit.fi
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
Avalda arvamust post