• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuli 12, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ralli.ee
Home WRC

FIA otsustas loobuda Rally1 autode hübriidseadmest!

Indrek lisas Indrek
28.02.2024 18:52
WRC
Ott tänak ja Martin Järveoja Jaapani rallil Foto: M-Sport

Ott tänak ja Martin Järveoja Jaapani rallil Foto: M-Sport

Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Täna kolmapäeval, 28. veebruaril, maailmanõukogu istungil võtsid FIA liikmed vastu mitmeid meetmeid autoralli MM-sarja tuleviku osas, sealhulgas väga olulise reformi!

Nimelt alates 2022. aastast Rally1 autodel kasutuses olnud hübriidsüsteem eemaldatakse peale käimasolevat 2024 hooaega. Selline otsus tehti rahvusvahelise autoliidu (FIA) poolt loodud töörühma tehtud ettepanekute alusel.

Praegune Rally1 auto jätkab WRC lipulaevana nii 2025. kui ka 2026. aastal, kuid kulusid ja jõudlust vähendavate muudatustega. Nende hulka kuulub hübriidseadme eemaldamine, mille jõudluse kadu kompenseerib kogukaalu vähenemine, ning õhupiiraja ja aerodünaamika vähendamine.

Alates 2026. aastast on lubatud kõigil arendada oma Rally1, ehk toruraamil põhinevaid autosid, mis põhinevad tootmismudelitel.

Lisaks on alates 2026 aastast ühe Rally1 auto maksumus piiratud 400 000 eurole ja tootjad peavad olema valmis pärast Parc fermet oma autosid müüma.

Üks põnevamaid klausleid uutes reeglites on aga Rally2 autode võimalus sõita WRC-komplektiga. Ehk siis Rally2 autot on võimalik täiendada suurema piiraja, väljalaske ning teise käigukasti ja uurema tagatiivaga, mis võimaldaks siis konkureerida praeguste Rally1 autodega. Sisuliselt tähendab see Rally2+ autosid mis sõidavad võidu Rally1 klassi autodega.

Vastu võetud tehnilised otsused millega peab nüüd edasi töötama WRC komisjon:

  • Praegune Rally1 auto jätkab WRC lipulaevana nii 2025. kui ka 2026. aastal, kuid kulusid ja jõudlust vähendavate muudatustega. Nende hulka kuulub pistikhübriidseadme eemaldamine, mille jõudlust kompenseerib kogukaalu vähenemine, ning õhupiiraja ja aerodünaamika vähendamine.
  • Rally2 autod jätkavad senisel kujul seni, kuni nende homologeerimine on riiklike ja rahvusvaheliste sarjade aluseks. Alates 2025. aastast ja edaspidi WRC-võistlustel võistlevatel Rally2 autodel on aga võimalus sõita WRC-komplektiga, mis koosneb suuremast piirajast, suuremast väljalasketorust, valikulisest käigukastist ja tagatiivast, eesmärgiga vähendada jõudluse vahet Rally1 ja Rally2 autodel.
  • Alates 2026. aastast võetakse kasutusele WRC tipptasemel kategooria Rally1 muudetud tehnilised eeskirjad, mis põhinevad praegusel Rally1 kontseptsioonil. Need reeglid kehtivad koos kehtivate 2026. aasta hooaja Rally1 määrustega. Need uued reeglid kasutavad ühist turvaelementi kulude ja keerukuse vähendamiseks ning võimaldavad tootjatel ja tuuneritel arendada oma kerega autosid, mis põhinevad tootmismudelitel, sealhulgas B-klass, C-klass, kompaktne linnamaastur või kontseptauto, mis on kavandatud rangele tehnilisele tasemele. kriteeriumid, nagu raskuskese ja aerodünaamika, et jõudlust ühtlustada.
  • Väljundvõimsuseks on seatud 330 hj, kusjuures mootori jõudlust kontrollib kõigi autode võrdlusmomendi kõver. Mootor ja käigukast on piiratud kuludega ning tehnoloogia piirdub Rally2 võrdväärsega. Aerodünaamiline efektiivsus on piiratud koos tippkiiruse piiranguga, et vähendada arendustegevust ja kulusid.
  • Ühe auto maksumus on piiratud 400 000 eurole ja WRC-sarja tootjad peavad võimaldama oma autode ostu otse WRC-võistluse finišis.
  • Esimesel võimalusel tuuakse WRC-sse elektriline kategooria, millele FIA ​​tehniline osakond on kohustatud kehtestama sobivad tehnilised reeglid, mis suudaksid kasutada uut Rally1 turvaelementi ja saavutada võrdsusvõime säästval kütusel sõitvate Rally1 autodega.

FIA ametliku pressiteatega saab tutvuda SIIN!.

Märksõnad: WRC
Share2Tweet2Send

Soovitame sulle ka neid

Martins Sesksi Ford Puma Rally1, Delfi Rally Estonial 2025, Foto: M-Spor
WRC

FOTOD: Mārtiņš Sesks üllatab Rally Estonial Ford Puma uue välimusega

11.07.2025 22:10
Thierry Neuville ja Ott Tänak, Sardiinia rallil 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Thierry Neuville kiitis Eesti rallifänne ja Rally Estonia korraldust

11.07.2025 21:42
Ott Tänak Kreeka MM-rallil, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak: Rally Estonia on tiitliheitluse vaatest võtmetähtsusega etapp

11.07.2025 21:33
Urmo Aava, Kalev Kruus ja Robert Virves, Foto: Team Estonia ja erakogu
Eesti Autoralli

EOK käivitas ühisrahastusplatvormi Minu Sportlane – uus võimalus toetada noorte sportlaste arengut

10.07.2025 17:40
Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kreeka rall ivõitu tähistamas 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Neuville’i kaardilugeja vahetab sel nädalavahetusel ametit ja istub ise Rally1 auto rooli

10.07.2025 15:26
Oliver Solberg. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Oliver Solberg valis Rally Estoniaks endale legendaarse stardinumbri

10.07.2025 15:13

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Martins Sesksi Ford Puma Rally1, Delfi Rally Estonial 2025, Foto: M-Spor

FOTOD: Mārtiņš Sesks üllatab Rally Estonial Ford Puma uue välimusega

lisas Admin
11.07.2025 22:10
0

Thierry Neuville ja Ott Tänak, Sardiinia rallil 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Thierry Neuville kiitis Eesti rallifänne ja Rally Estonia korraldust

lisas Admin
11.07.2025 21:42
0

Ott Tänak Kreeka MM-rallil, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: Rally Estonia on tiitliheitluse vaatest võtmetähtsusega etapp

lisas Admin
11.07.2025 21:33
0

Urmo Aava, Kalev Kruus ja Robert Virves, Foto: Team Estonia ja erakogu

EOK käivitas ühisrahastusplatvormi Minu Sportlane – uus võimalus toetada noorte sportlaste arengut

lisas Admin
10.07.2025 17:40
0

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kreeka rall ivõitu tähistamas 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville’i kaardilugeja vahetab sel nädalavahetusel ametit ja istub ise Rally1 auto rooli

lisas Admin
10.07.2025 15:26
0

Lancia Delta S4. Foto: RM Sotheby's
Ajaloonurk

Londonis tuleb oksjonile kolm väga haruldast B-rühma ralliautot

13.10.2022 10:39

Tänane Top

Oliver Solberg. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Oliver Solberg valis Rally Estoniaks endale legendaarse stardinumbri

10.07.2025 15:13
Thierry Neuville ja Ott Tänak, Sardiinia rallil 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Thierry Neuville kiitis Eesti rallifänne ja Rally Estonia korraldust

11.07.2025 21:42
Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kreeka rall ivõitu tähistamas 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville’i kaardilugeja vahetab sel nädalavahetusel ametit ja istub ise Rally1 auto rooli

10.07.2025 15:26
Ott Tänak ja Martin Järveoja Tšiili MM-rallil, 2024. Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Segadus WRC-etapi ümber: miljonileping tühistati ning MM-etapi toimumine küsimärgi all

7.07.2025 10:35
Kuvatõmmis videost

VIDEOD: Neuville sai Lõuna-Eesti kiiretel teedel lõpuks Hyundai rooli, et valmistuda Rally Estoniaks

8.07.2025 21:59
Ott Tänak Kreeka MM-rallil, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: Rally Estonia on tiitliheitluse vaatest võtmetähtsusega etapp

11.07.2025 21:33

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee