Täna kolmapäeval, 28. veebruaril, maailmanõukogu istungil võtsid FIA liikmed vastu mitmeid meetmeid autoralli MM-sarja tuleviku osas, sealhulgas väga olulise reformi!
Nimelt alates 2022. aastast Rally1 autodel kasutuses olnud hübriidsüsteem eemaldatakse peale käimasolevat 2024 hooaega. Selline otsus tehti rahvusvahelise autoliidu (FIA) poolt loodud töörühma tehtud ettepanekute alusel.
Praegune Rally1 auto jätkab WRC lipulaevana nii 2025. kui ka 2026. aastal, kuid kulusid ja jõudlust vähendavate muudatustega. Nende hulka kuulub hübriidseadme eemaldamine, mille jõudluse kadu kompenseerib kogukaalu vähenemine, ning õhupiiraja ja aerodünaamika vähendamine.
Alates 2026. aastast on lubatud kõigil arendada oma Rally1, ehk toruraamil põhinevaid autosid, mis põhinevad tootmismudelitel.
Lisaks on alates 2026 aastast ühe Rally1 auto maksumus piiratud 400 000 eurole ja tootjad peavad olema valmis pärast Parc fermet oma autosid müüma.
Üks põnevamaid klausleid uutes reeglites on aga Rally2 autode võimalus sõita WRC-komplektiga. Ehk siis Rally2 autot on võimalik täiendada suurema piiraja, väljalaske ning teise käigukasti ja uurema tagatiivaga, mis võimaldaks siis konkureerida praeguste Rally1 autodega. Sisuliselt tähendab see Rally2+ autosid mis sõidavad võidu Rally1 klassi autodega.
Vastu võetud tehnilised otsused millega peab nüüd edasi töötama WRC komisjon:
- Praegune Rally1 auto jätkab WRC lipulaevana nii 2025. kui ka 2026. aastal, kuid kulusid ja jõudlust vähendavate muudatustega. Nende hulka kuulub pistikhübriidseadme eemaldamine, mille jõudlust kompenseerib kogukaalu vähenemine, ning õhupiiraja ja aerodünaamika vähendamine.
- Rally2 autod jätkavad senisel kujul seni, kuni nende homologeerimine on riiklike ja rahvusvaheliste sarjade aluseks. Alates 2025. aastast ja edaspidi WRC-võistlustel võistlevatel Rally2 autodel on aga võimalus sõita WRC-komplektiga, mis koosneb suuremast piirajast, suuremast väljalasketorust, valikulisest käigukastist ja tagatiivast, eesmärgiga vähendada jõudluse vahet Rally1 ja Rally2 autodel.
- Alates 2026. aastast võetakse kasutusele WRC tipptasemel kategooria Rally1 muudetud tehnilised eeskirjad, mis põhinevad praegusel Rally1 kontseptsioonil. Need reeglid kehtivad koos kehtivate 2026. aasta hooaja Rally1 määrustega. Need uued reeglid kasutavad ühist turvaelementi kulude ja keerukuse vähendamiseks ning võimaldavad tootjatel ja tuuneritel arendada oma kerega autosid, mis põhinevad tootmismudelitel, sealhulgas B-klass, C-klass, kompaktne linnamaastur või kontseptauto, mis on kavandatud rangele tehnilisele tasemele. kriteeriumid, nagu raskuskese ja aerodünaamika, et jõudlust ühtlustada.
- Väljundvõimsuseks on seatud 330 hj, kusjuures mootori jõudlust kontrollib kõigi autode võrdlusmomendi kõver. Mootor ja käigukast on piiratud kuludega ning tehnoloogia piirdub Rally2 võrdväärsega. Aerodünaamiline efektiivsus on piiratud koos tippkiiruse piiranguga, et vähendada arendustegevust ja kulusid.
- Ühe auto maksumus on piiratud 400 000 eurole ja WRC-sarja tootjad peavad võimaldama oma autode ostu otse WRC-võistluse finišis.
- Esimesel võimalusel tuuakse WRC-sse elektriline kategooria, millele FIA tehniline osakond on kohustatud kehtestama sobivad tehnilised reeglid, mis suudaksid kasutada uut Rally1 turvaelementi ja saavutada võrdsusvõime säästval kütusel sõitvate Rally1 autodega.
FIA ametliku pressiteatega saab tutvuda SIIN!.
Avalda arvamust post