• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 20, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Latvala nõuab eile vastu võetud uutes WRC-reeglites juba täiendavaid muudatusi!

Jari-Matti Latvala on uutest reeglitest segaduses – Kas uut Rally1 autot tuleb arendada meeletu kiirusega?

Admin Admin
29.02.2024 15:49
WRC
Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Eile, kolmapäeval, 28. veebruaril toimunud maailmanõukogu istungil võtsid FIA liikmed vastu mitmeid meetmeid autoralli MM-sarja tuleviku osas, sealhulgas otsuse loobuda peale käimasolevat 2024 hooaega Rally1 autodel kasutuses olevast hübriidseadmest.

FIA peamiseks eesmärgiks on langetada Rally1 autode hinda ja vähendada kulusid mis tahes viisil, et meelitada lähiajal sarja uusi autotootjaid ja meeskondi. Järgmiste aastate reeglid tahetakse hiljemalt suvel juba lukku panna.

“Tervikuna on seal häid asju, kuid ma arvan, et nende suunistega ei ole võimalik täielikult edasi minna. Need nõuavad peenhäälestamist. On asju, mis pole lõpuni läbi mõeldud,” rääkis Toyota tiimiboss Latvala Rallit.fi-le.

“Hea asi selle juures on see, et otsused on nüüd tehtud.”

Järgmisel aastal plaanitakse Rally1 autode jõudlust vähendada ka muul viisil kui lihtsalt hübriidseadme eemaldamisega.

“Hübriidseadme eemaldamine on ilmselt mõistlik samm kulude vähendamiseks. Kuid samal ajal ei olnud piiraja ja aerodünaamika muutmine see, mida tootjad soovisid. See suurendab taas kulusid, sest autod vajavad testimist,” toob Latvala välja.

“Mootori jõudlust tuleb erinevate piirajate jaoks optimeerida. Ja kuidas see mõjutab autot, kui aerodünaamika väheneb? Minu arvates olid need ebavajalikud muudatused. Nad oleksid võinud hübriidid lihtsalt eemaldada ja jõudlus langeks kohe 0,2 sekundit kilomeetri kohta. Nad oleksid võinud näiteks hoopis autole kaalu lisada.”

FIA pressiteates seisis, et hooajaks 2026 on Rally1 autodele uued reeglid. Selleks ajaks on eesmärk langetada autode võimsus 330 hobujõuni ning tehnoloogiat tuuakse lähemale ka praegustele Rally2 autodele. Lisaks on autodele kavandatud hinnalagi 400 000 eurot.

Siit võiks teha järelduse, et 2026. aastal pole kohustuslik uut autot arendada, vaid meeskonnad võivad opereerida samade autodega, mis hooajal 2025. Sel seisukohal on ka Latvala, kuigi ta pole selles päris kindel.

“Meil pole veel olnud võimalust FIA-ga uusi reegleid arutada, sest need avaldati alles eile, aga plaanime seda peagi teha. Minu arusaam on, et (2025. aasta) reeglitega saab jätkata ka 2026. aastal ning uued reeglid võetakse kasutusele paralleelselt,” arvas Latvala.

Latvala sõnul pole vähemalt Toyotal plaanis 2026. aastaks uut autot ehitada.

“See tuleb liiga kiiresti. Aasta 2027 on see milleks peaks uue auto välja töötama.”

Latvala on mõnevõrra skeptiline, et 2027. aasta hooajaks suudetakse tippklassi auto 400 000 euro eest ehitada. WRC-sarja jaoks välja pakutud nn. “müügireegel” tekitab muret ka meeskonna juhile.

FIA juhiste kohaselt on WRC tehasemeeskonnad kohustatud ostja olemasolul oma autod kohe pärast võistlust maha müüma.

“Praegused autod on olnud väga kallid, võib-olla liiga kallid. Kui Rally2 auto hinnatase jääb 300 000 euro kanti, siis Rally1 auto puhul 400 000 eurot.. Ma ei ole kindel, et see on kohe teostatav. Võib-olla oleks see realistlikum, kui Rally1 auto sihthind oleks umbes pool miljonit eurot.”

”Kui hind on 400 000 eurot ja see tuleb kohe pärast võistlust maha müüa, siis ma ei saa sellest reeglist aru. Nii kalleid autosid ei saa otse Parc fermést müüa,” lisas Latvala lõpetuseks.

Allikas: Rallit.fi

Ralli on Eesti keeles Ralli, mitte Rally!Ralli on Eesti keeles Ralli, mitte Rally!Ralli on Eesti keeles Ralli, mitte Rally!
Märksõnad: Jari-Matti Latvala
Share2Tweet1Send

Soovitame sulle ka neid

Richard Millener ja Martins Sesks Poola rallil, Foto: M-Sport
WRC

Mārtiņš Sesks saab M-Spordi Ford Pumaga veel ühe võimaluse

20.10.2025 11:19
Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

19.10.2025 20:53
Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

19.10.2025 18:14
PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit
WRC

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

19.10.2025 15:18
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Kahju! Ott Tänak ja Martin Järveoja langesid viimase katsega kolmandaks – Ralli võitis Kalle Rovanperä

19.10.2025 15:13
VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel
WRC

VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

19.10.2025 14:23

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Richard Millener ja Martins Sesks Poola rallil, Foto: M-Sport

Mārtiņš Sesks saab M-Spordi Ford Pumaga veel ühe võimaluse

Indrek
20.10.2025 11:19
0

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

Indrek
19.10.2025 20:53
0

Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

Indrek
19.10.2025 18:14
0

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

Indrek
19.10.2025 15:18
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Kahju! Ott Tänak ja Martin Järveoja langesid viimase katsega kolmandaks – Ralli võitis Kalle Rovanperä

Indrek
19.10.2025 15:13
0

Foto: Iconic Auctioneers
WRC

Colin McRae endised võistlusautod müüdi hiigelsumma eest!

30.08.2023 15:13

Tänane Top

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

19.10.2025 20:53
Sebastien Ogier. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Ogier avaldas, mis nende väljasõidu tegelikult põhjustas

18.10.2025 13:43
VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

19.10.2025 14:23
Ott Tänakja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Dufour Fabien /Hyundai Motorsport GmbH

SS17: Tänakul ärev moment Neuville’i avariipaigas – eestlased pääsesid õnneks vaid ajakaotusega

19.10.2025 12:49
Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

19.10.2025 18:14
PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

19.10.2025 15:18

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee