• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuni 16, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ralli.ee
Home WRC

Latvala nõuab eile vastu võetud uutes WRC-reeglites juba täiendavaid muudatusi!

Jari-Matti Latvala on uutest reeglitest segaduses – Kas uut Rally1 autot tuleb arendada meeletu kiirusega?

Admin lisas Admin
29.02.2024 15:49
WRC
Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Eile, kolmapäeval, 28. veebruaril toimunud maailmanõukogu istungil võtsid FIA liikmed vastu mitmeid meetmeid autoralli MM-sarja tuleviku osas, sealhulgas otsuse loobuda peale käimasolevat 2024 hooaega Rally1 autodel kasutuses olevast hübriidseadmest.

FIA peamiseks eesmärgiks on langetada Rally1 autode hinda ja vähendada kulusid mis tahes viisil, et meelitada lähiajal sarja uusi autotootjaid ja meeskondi. Järgmiste aastate reeglid tahetakse hiljemalt suvel juba lukku panna.

“Tervikuna on seal häid asju, kuid ma arvan, et nende suunistega ei ole võimalik täielikult edasi minna. Need nõuavad peenhäälestamist. On asju, mis pole lõpuni läbi mõeldud,” rääkis Toyota tiimiboss Latvala Rallit.fi-le.

“Hea asi selle juures on see, et otsused on nüüd tehtud.”

Järgmisel aastal plaanitakse Rally1 autode jõudlust vähendada ka muul viisil kui lihtsalt hübriidseadme eemaldamisega.

“Hübriidseadme eemaldamine on ilmselt mõistlik samm kulude vähendamiseks. Kuid samal ajal ei olnud piiraja ja aerodünaamika muutmine see, mida tootjad soovisid. See suurendab taas kulusid, sest autod vajavad testimist,” toob Latvala välja.

“Mootori jõudlust tuleb erinevate piirajate jaoks optimeerida. Ja kuidas see mõjutab autot, kui aerodünaamika väheneb? Minu arvates olid need ebavajalikud muudatused. Nad oleksid võinud hübriidid lihtsalt eemaldada ja jõudlus langeks kohe 0,2 sekundit kilomeetri kohta. Nad oleksid võinud näiteks hoopis autole kaalu lisada.”

FIA pressiteates seisis, et hooajaks 2026 on Rally1 autodele uued reeglid. Selleks ajaks on eesmärk langetada autode võimsus 330 hobujõuni ning tehnoloogiat tuuakse lähemale ka praegustele Rally2 autodele. Lisaks on autodele kavandatud hinnalagi 400 000 eurot.

Siit võiks teha järelduse, et 2026. aastal pole kohustuslik uut autot arendada, vaid meeskonnad võivad opereerida samade autodega, mis hooajal 2025. Sel seisukohal on ka Latvala, kuigi ta pole selles päris kindel.

“Meil pole veel olnud võimalust FIA-ga uusi reegleid arutada, sest need avaldati alles eile, aga plaanime seda peagi teha. Minu arusaam on, et (2025. aasta) reeglitega saab jätkata ka 2026. aastal ning uued reeglid võetakse kasutusele paralleelselt,” arvas Latvala.

Latvala sõnul pole vähemalt Toyotal plaanis 2026. aastaks uut autot ehitada.

“See tuleb liiga kiiresti. Aasta 2027 on see milleks peaks uue auto välja töötama.”

Latvala on mõnevõrra skeptiline, et 2027. aasta hooajaks suudetakse tippklassi auto 400 000 euro eest ehitada. WRC-sarja jaoks välja pakutud nn. “müügireegel” tekitab muret ka meeskonna juhile.

FIA juhiste kohaselt on WRC tehasemeeskonnad kohustatud ostja olemasolul oma autod kohe pärast võistlust maha müüma.

“Praegused autod on olnud väga kallid, võib-olla liiga kallid. Kui Rally2 auto hinnatase jääb 300 000 euro kanti, siis Rally1 auto puhul 400 000 eurot.. Ma ei ole kindel, et see on kohe teostatav. Võib-olla oleks see realistlikum, kui Rally1 auto sihthind oleks umbes pool miljonit eurot.”

”Kui hind on 400 000 eurot ja see tuleb kohe pärast võistlust maha müüa, siis ma ei saa sellest reeglist aru. Nii kalleid autosid ei saa otse Parc fermést müüa,” lisas Latvala lõpetuseks.

Allikas: Rallit.fi

Ralli on Eesti keeles Ralli, mitte Rally!Ralli on Eesti keeles Ralli, mitte Rally!Ralli on Eesti keeles Ralli, mitte Rally!
Märksõnad: Jari-Matti Latvala
Share2Tweet1Send

Soovitame sulle ka neid

Toyota WRC meeskond 2024 aasta Tšiili rallil, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

WRC-sarja on lisandumas mitu uut rallit? Promootor vihjas mitmele uuele etapile

16.06.2025 11:15
Cyril Abiteboul. Foto: Vincent Thuillier/Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Kas Hyundai meeskond sai oma tahtmise, mis tagab nende jätkamise WRC-sarjas?

15.06.2025 21:37
Sebastien Ogier ja Elfyn Evans Autor/allikas: Toyota Gazoo Racing
WRC

Elfyn Evans ei lase end Ogier’i tiitliplaanidest häirida – “Tiitli nimel pead alistama kõik vastased”

15.06.2025 12:45
Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Latvala tõmbas kriitikute väidetele pidurit: 1990ndatel ei olnud päevad pikemad

15.06.2025 12:25
François-Xavier Demaison ja Adrine Fourmaux, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Hyundai bossi sõnul meenutab Fourmaux noort Ogier’d – andekas, aga liiga püsimatu

14.06.2025 11:46
Ott Tänak ja Malcolm Wilson Autor/allikas: M-Sport Ford
WRC

Palju õnne! Malcolm Wilson valiti FIA uueks asepresidendiks

13.06.2025 11:14

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Toyota WRC meeskond 2024 aasta Tšiili rallil, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

WRC-sarja on lisandumas mitu uut rallit? Promootor vihjas mitmele uuele etapile

lisas Admin
16.06.2025 11:15
0

Cyril Abiteboul. Foto: Vincent Thuillier/Hyundai Motorsport GmbH

Kas Hyundai meeskond sai oma tahtmise, mis tagab nende jätkamise WRC-sarjas?

lisas Admin
15.06.2025 21:37
0

Sebastien Ogier ja Elfyn Evans Autor/allikas: Toyota Gazoo Racing

Elfyn Evans ei lase end Ogier’i tiitliplaanidest häirida – “Tiitli nimel pead alistama kõik vastased”

lisas Admin
15.06.2025 12:45
0

Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala tõmbas kriitikute väidetele pidurit: 1990ndatel ei olnud päevad pikemad

lisas Admin
15.06.2025 12:25
0

François-Xavier Demaison ja Adrine Fourmaux, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai bossi sõnul meenutab Fourmaux noort Ogier’d – andekas, aga liiga püsimatu

lisas Admin
14.06.2025 11:46
0

Kaader Filmist
Kurvilise tee legendid

„Kurvilise Tee Legendid” pääses rahvusvahelistele filmifestivalidele!

28.09.2023 09:34

Tänane Top

Cyril Abiteboul. Foto: Vincent Thuillier/Hyundai Motorsport GmbH

Kas Hyundai meeskond sai oma tahtmise, mis tagab nende jätkamise WRC-sarjas?

15.06.2025 21:37
Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala tõmbas kriitikute väidetele pidurit: 1990ndatel ei olnud päevad pikemad

15.06.2025 12:25
Hilisem BMW RX3000 klassi võitja Lainar Lepaste ärev hetk eelsõidus. Fotod: Pille Russi

Misso rallikross tõi kolm uut võitjat

15.06.2025 21:00
Sebastien Ogier ja Elfyn Evans Autor/allikas: Toyota Gazoo Racing

Elfyn Evans ei lase end Ogier’i tiitliplaanidest häirida – “Tiitli nimel pead alistama kõik vastased”

15.06.2025 12:45
Toyota WRC meeskond 2024 aasta Tšiili rallil, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

WRC-sarja on lisandumas mitu uut rallit? Promootor vihjas mitmele uuele etapile

16.06.2025 11:15
Ott Tanaku auto peale õnnetust, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

VIDEOD: 10 aastat Tänaku dramaatilisest Mehhiko ralliõnnetusest – „Titänak“

6.03.2025 18:34

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee