Endine WRC piloot ja tänavu Portugali meistrisarjas Hyundaiga võistlev Kris Meeke lõpetas veebruaris toimunud Serras de Fafe ralli kindla võiduga.
Ka sellel nädalavahetusel sõidetavale hooaja teisele etapile, Casinos do Algarve rallile, lähevad Kris Meeke ja James Fulton, selge eesmärgiga võita ja saavutada veel üks tulemus, mis aitaks neil võita portugali meistritiitel.
Nüüd aga selgus, et nii imelik kui see ka ei tundu, ta võib koguda küll kõige rohkme punkte, kuid praeguste seaduste järgi teda Portugali ralli meistriks kroonida ei saa .
See küsimus tuli päevakorda 2023. aastal, kui Hyundai palkas Craig Breeni võistlema CPR-is. Arvestades tekkinud kahtlusi, otsustas Portugali Autospordi ja Kardi Föderatsioon (FPAK) kasutada spetsialiseeritud õigusteenuseid, et küsimust analüüsida.
Föderatsioon pöördus Alexandre Mestre poole, kes on Portugali spordiõiguse valdkonna võib-olla kõige olulisem tegelane. Advokaat koostas õigusarvamuse, milles märgib, et individuaalsporti käsitleva spordiala, nagu autospordi puhul, ei saa välismaa sportlased olla meistrid ega isegi mitte võistluste võitjad, arvestades kehtivat Spordiföderatsioonide Õiguslikku Režiimi.
Sama arvamus pidas seda reeglit ka põhiseadusevastaseks, väites, et see läheb vastuollu Euroopa spordi- ja inimeste vaba liikumise lepingutega Euroopa Liidu ruumis.
Ni Amorim, FPAK president, selgitas SportMotores’ile, et FPAK otsustas küsimust põhjalikumalt uurida. “Oleme riik, kus on head piloodid, kes on võitnud autospordi tiitleid erinevates riikides, kuid me ei luba välismaalasel siin meistriks saada. Seetõttu otsustasime pöörduda Spordi- ja Noorsoo Riigisekretariaadi (SEDJ) poole, et arutada, kuidas seda olukorda muuta.”
Kohtumisel SEDJ-ga selgus aga, et selle muutmiseks on vaja ette võtta pikk tee. “Võime väita selle reegli põhiseadusevastasust, kuid selleks peame pöörduma Konstitutsioonikohtu poole ja seda teeb Parlament. Seega peame kohtuma mõne parlamendirühmaga, kuid nagu teame, on valitsus alates novembrist ajutises juhtimises, seega ei pruugi see niipea juhtuda. Seejärel peab Konstitutsioonikohus otsustama, kas olukord jääb samaks või muutub. Ehk on see protsess, mis nõuab aega ja administratiivset tööd,” lõpetas Ni Amorim.
Perspektiivideta, millal Spordiföderatsioonide Õiguslikku Režiimi muudetakse ja ilma garantiita, et see üldse muutub, jätkub Portugali rallimeistrivõistlused olukorras, kus üks peamisi tiime ei saa olla nimetatud meistriks ega võistluse võitjaks, isegi kui nad on hooaja lõpus kõige rohkem punkte kogunud.
Lõpetuseks lisati, et kui Meeke ja Fulton koguvad hooaja kokkuvõttes kõige rohkem punkte ja neid ei kuulutata meistriteks, siis antud tiitel ei anta üle järgmisele meeskonnale..
Avalda arvamust post