Hooaja esimene Champions of the Future Academy võistluspäev pakkus põnevust igasse klassi. Eesti noortest olid uues sarjas rajal Sebastian Kirss (9 a) ja Albert Tamm (11 a), kes mõlemad sõidavad klassis Mini ning Kristian Ebras (12 a), kes paneb ennast proovile juba kiiremas OK-N Junior klassis.
Üks võistlusnädalavahetus kätkeb endas kahte eraldi etappi, mille esimeseks võistluspäevaks oli tänane. Reedel sõidetud vabatreeningutel oli omas klassis kiireim Tamm, kuid kvalifikatsioonis jäi “liiklusesse” kinni ning sõitis välja viienda aja. Sebastian Kirsi tulemuseks jäi 28 võistleja seas 23. koht ning OK-N Junior arvestuses sõitev Kristian Ebras sõitis 31 võistleja seas samuti 23. koha. Oluline on märkida, et nii Kirss, kui Ebras sõidavad niivõrd tihedas konkurentsis ja nimekal võistlusel esimest korda ning oludega kohanemine võtab kindlasti aega.
Mini klassi esimene eelsõit oli põnev. Juba esimeses kurvis suutis Tamm kahe korra võrra tõusta ning võttis esimesele kahele sõitjale ilusti sappa. Viiendaks ringiks oli Tamm juba roninud esimesele kohale, kuid siis pandi kogu rajal välja kollased lipud, sest tagasirgel oli toimunud nelja võistlejaga avarii. Õnneks pääsesid Eesti poisid sealt puhtalt. Ohutuse tagamiseks hoiti rada kollases kuni viimase kolme ringini ja siis ka tõeline võistlus alles algas. Kirss, kes oli mõned kohad rüseluse tõttu kaotanud suutis siiski sõidu lõpuks välja võidelda 20. positsiooni. Tammel seevastu jagus närvikõdi viimase ringini, kui pool ringi enne lõppu kaasvõistleja temast möödus ja Tamme teiseks surus. Õnneks ei jätnud eestlane jonni ja suutis viimastes kurvides oma oskused maksma panna ja tänutäheks Albert Tammele esimese eelsõidu esimene koht.
Kristian Ebras sõitis oma esimese eelsõidu puhtalt, kuigi mingil hetkel sihiks seatud 20. koht oli lähedal, siis lõpptulemus 21. koht ehk kaks kohta parandust oma esimesel suuremal võistlusel on igati hea saavutus.
Minide teise eelsõidu start oli sarnane esimesele. Tamm suutis kohe viienda koha kolmanda vastu vahetada ning poole sõidu peal teiseks tulla. Siis hakkas esikohale kassi-hiire mäng, milles pani oma kavaluse maksma Eesti sõitja ning lõpptulemusena noppis väga napi, vaid 0,017 sekundilise võidu ka teises eelsõidus.
Teistel eestlastel nii hästi ei läinud. Sebastian Kirss lõpetas oma teise eelsõidu 26. kohal ning OK-N Junior klassi sõitja Kristian Ebras sattus avariisse, mille tagajärjel paiskus noormehe kart ümber. Ebras ise pääses õnneks vigastusteta, kuid mehaanikutel oli omajagu tegemist, et kart finaalsõiduks ette valmistada.
Tänu eelsõitude võitudele alustas Albert Tamm Mini klassi finaali esimeselt stardikohalt ning hoidis üle poole sõidu sellest kinni. Kahjuks ei suutnud Tamm Itaalia sõitjat Alessandro Truchot oma selja taga hoida ning läks ring ringis mööda sõitudeks. Eelviimasel ringil suutis eestlane esikoha tagasi võita ning samal ringil toimus esimese kahe sabas avarii, mis oli nii karm, et kohtunikud otsustasid välja panna punase lipu. Kuigi viimasel ringil kaotas Tamm positsiooni uuesti itaalasele, siis kehtima jäi enne punast lippu olnud järjestus. Lähtuvalt reeglitest oli selleks hetkeks üle 75% võistlusdistantsist läbitud ning sellega võttis Albert Tamm Champions of the Future esimeselt etapilt võidu.
Sebastian Kirss, kes startis 23. kohalt suutis välja sõita 17. positsiooni. OK-N Junior arvestuses sõitev Ebras, kes teises eelsõidus oli rajal toimunud intsidendis süütu kannataja rollis lõpetas 30. osalejaga finaali 27. kohal.
Järgmine Champions of the Future Academy etapp sõidetakse juba homme, samal rajal Cremonas. Teine etapp ei saa olema lihtne, kuna piirkonda ennustatakse arvestatavat sadu, mis teeb rajaolud keeruliseks.
Kokku on hooajal 6 võistlusnädalavahetust ja 12 etappi. Sarja teeb põnevaks võrdse tehnika kasutus ning tihe ja rahvusvaheline konkurents. Kõigil sõitjatel on korraldajate poolt sama tootja mootorid ja kardid, mida ise modifitseerida ei tohi. Kokku, on kolmes klassis toimuval võistlusel, igal etapil stardis kuni 36 võistlejat. Esimesel etapil oli võistlejaid 33 riigist.
Champions of the Future võistluskalender:
27.-31. märts Cremona, Itaalia (1. ja 2. etapp)
10.-12. mai Valencia, Hispaania (3. ja 4. etapp)
26.-28. juuli Franciacorta, Itaalia (5. ja 6. etapp)
4.-6. oktoober Lähis-Ida, koht ja rada selgumisel (7. ja 8. etapp)
15.-17. november Araabia Ühendemiraadid, rada selgumisel (9. ja 10. etapp)
2.-4. detsember Al Forsan, Araabia Ühendemiraadid (11. ja 12. etapp)
Avalda arvamust post