Ott Tänak tunnistas Keenia ralli ajal, et on mures autoralli MM-sarja tuleviku pärast, viidates teadmatusele seoses sarja korraldajate kavatsustega.
MM-sarja on kõigi eelduste kohaselt ootamas suured muutused, mille eesmärk on muuta ala kättesaadavamaks ja populaarsemaks. Rahvusvaheline Autoliit (FIA) kaalub hübriidtehnoloogia kasutamisest loobumist põhiklassis alates järgmisest hooajast, püüdes uuendada spordi formaati.
Diskussioonid sarja ümberkujundamise üle on käinud juba mõnda aega, sealhulgas kohtumised FIA ja pilootide vahel. Siiski selgus järgmise hooaja tehniliste reeglite osas viibib, tekitades rahulolematust mitmete osapoolte, sealhulgas Cyril Abiteboul’i, Sebastien Ogier’i, Thierry Neuville’i ning Ott Tänaku seas. Viimane väljendas DirtFish’ile muret FIA otsuse üle vähendada Rally1 ja Rally2 autode jõudluserinevust, mis teeb tiimide ja tootjate jaoks olukorra palju keerulisemaks.
“See on teinud asja keerulisemaks kõikide võistkondade ja tootjate jaoks. Ja paljud inimesed on väga keerulises olukorras, sest uus hooaeg aina läheneb. Ja neid otsuseid pole isegi veel hääletusele pandud,” sõnas Tänak.
Varasemalt on Hyundai meeskonna boss rääkinud, et nad on viimased kuud arendanud uut Rally1 autot just praeguste regulatsioonide järgi, kuid töö on hetkel pausile pandud, sest võistkonnal pole aimugi millised uued reeglid võiksid välja näha.
Loe sellest lisaks: WRC-sarja tuleviku ebakindlus seab kahtluse alla Hyundai jätkamise!
“Keeruline asi on veel see, et meie spordiala ei ole justkui kontrolli all. Suvalised inimesed teevad suvalisi otsuseid ja tulevikuks mingit selget visiooni ei ole. See on väga murettekitav,” ütles Tänak. “Meie sport pole heas kohas ja seda hoiavad jalul vähesed meeskonnad. Need otsused tehti ära ja võistkondadega ei räägitud.”
Alates 2026. aastast on Rally1 autode võimsuse ülempiiriks 330 hj, kuid Rally2 autode puhul lubatakse alates järgmisest aastast kasutada uut käigukasti, suuremat väljalaskesüsteemi ja suuremat tagatiiba. Need muudatused peaksid aitama vähendada Rally1 ja Rally2 masinate jõudluse vahet.
Tänak tõstatab seoses sellega aga ohutuse küsimuse. “Me vähendame jõudlust Rally1 autodes, mille raam ja turvapuur on spetsiifiliselt sõitjate kaitseks tehtud. Ja siis anname Rally2 autodele rohkem võimsust, kuid neil pole sääraseid vahendeid,” sõnas eestlane. “Ma olen tõesti üllatunud, et sõitjad sellise vastutuse vastu võtsid.”
“Jah, ralli on alati riskantne olnud, aga mind üllatab, et seda nüüd tehakse, sest pikemat aega on ohutus olnud prioriteet üks. Ma olen hämmingus sellest, kuidas neid asju läbi viiakse,” jätkas Tänak, kes lisas, et WRC peaks mõtlema rohkem selle peale, kuidas ala populaarsust suurendada.
Tänavune autoralli MM-sarja hooaeg jätkub Horvaatia ralliga, mille esimene kiiruskatse saab alguse 18. aprillil.
Avalda arvamust post