Juba sellel nädalavahetusel saab Ungaris alguse 2024. aasta autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) hooaeg. Kui varasemalt on Ungari ralli toimunud asfaldil, siis see aasta sõidetakse kruusal. Rallil tuleb starti 52 ekipaaži, neist kaks Eestist.
Ungari ralli toimub 12.-14. aprillini. Kui varasemal neljal aastal on sõidetud asfaldil, siis see aasta sõidetakse kruusal. Varasemad rallid on kõik toimunud Ida-Ungaris Nyíregyháza linna ümbruses. Selleks aastaks on ralli viidud 400 km lääne poole Veszprémi linna. Kõigil viiel korral on Ungari ralli kuulunud ERC kalendrisse.
Varasemast neljast korrast kolmel on võidutsenud norralased: Mads Östbergil on kaks võitu ning Andreas Mikkelsenil üks. Esimese Ungari ralli võitis kohalik sõitja Frigyes Turán. Tootjate arvestuses jagavad rallivõite Škoda ja Citroën, kellel mõlemal on kirjas kaks võitu.
Kolme päeva jooksul läbitakse 192,43 kilomeetrit kruusakatseid. Reedel alustakse vabatreeningu, kvalifikatsioonikatse ja testikatsega. Õhtul sõidetakse veel lühike kahekilomeetrine publikukatse. Laupäeval sõidetakse kolm korduvkatset ja läbitakse üle poole ralli kilometraažist (104,25 km). Ralli lõppeb pühapäevaga, kus samuti on kavas kolm korduvkatset kogupikkusega 88,18 km. Punktikatse on kavas Eesti aja järgi kell 18.05.
Selle aasta võistlejate nimekirja eesotsast leiab tiitlikaitsja uusmeremaalase Hayden Paddoni, kes sõidab Hyundai i20 N Rally2 autoga. Stardis on ka varasem rallivõitja Mads Östberg (Citroën C3 Rally2). Uue Toyota GR Yaris Rally2 autoga tulevad starti lätlane Martins Sesks ja soomlane Mikko Heikkilä.
Eestlastest on ERC Juniori arvestuses kaasa tegemas Jaspar Vaher ja Sander Pruul, kes sõidavad Ford Fiesta Rally4-ga. Teise Eesti ekipaažina on stardis Karl-Markus Sei ja Tanel Kasesalu (Peugeot 208 Rally4-ga). Vaher ja Sei on Team Estonia Autosport 2024 liikmed.
Jaspar Vaheri jaoks on Ungari ralli esimene võistlus väljaspool Balti riike ning seetõttu ralliks suuri ootusi ei seatud. “Eesmärk on koguda kogemusi ja võimalikult palju õppida,” ütles Vaher. “Ralli iseloomu on raske öelda, kuna katsete kohta palju infot ei ole. Tegu on küll kruusaralliga, kuid teed ja maastik võrreldes Eestiga on vägagi erinevad,” lisas eestlane.
Vaher saab auto ja tiimiga kohanemiseks teha enne rallit ühe testi: “Seekord sõidame M-Spordi autoga, see tähendab, et kõik on teistmoodi ja vajab harjumiseks aega. Enne rallit saame teha väikese testi ning loodame saada seaded paika ja autoga sinapeale.”
Sarnaselt Vaherile ei ole ka Karl-Markus Sei väljaspool Balti riike seni sõitnud. Ralli eesmärk on Seil ilma vigadeta lõpuni tulla: “Ralli proovin võimalikult kiiresti ja puhtalt läbi sõita. Kõigepealt on vaja ralli lõpuni tulla, kuna pole Ungaris varem võistelnud ja pinnas on päris erinev Eestiga võrreldes. Kuid kui tunnen end autos mugavalt, siis surun ka ennast kiiremini sõitma.”
Katsete iseloomu kohta palju infot ei ole, kuid kruus peaks olema Eestiga võrreldes pehmem. “Paar videot on korraldaja pannud ja osadest katsetest leiab Youtube’ist ka lõigud, kuid mitte täis marsruudis. Pinnase poole pealt on Ungari pigem pehmem ja vihmaga libe,” lisas Sei.
Ungari ralli saab alguse 12. aprillil, kui Eesti aja järgi kell 19.05 algab lühike linnakatse.
Avalda arvamust post