Lancia Delta S4 on vaieldamatult läbi aegade üks parimaid ralliautosid, mida peegeldas hästi ka oksjonil müüdud eksemplari hinnasilt.
Oksjonimaja RM Sotheby’s korraldas nädalavahetusel Monacos oksjoni, kus pandi müüki väga palju klassikuid, mille hulgas oli ka mitmeid vanu võistlusautosid.
Üheks oksjoni pärliks oli ehtne ja algupärane B-grupi Lancia Delta S4, mis on ralliajaloo võib-olla üks kõige metsikumaid masinaid, mida roolis omal ajal Soome rallilegend Markku Alén.
Müüdud Delta S4 teeb haruldaseks ka see, et Lancia tootis seda autot vaid 28 eksemplari.
Haruldus ja auto legendaarsus kajastus ka auto hinnas. Vasar langes 837 500 euro suurusele pakkumisele.
Delta S4 on tüüpiline näide B-grupi autost, millel oli palju võimsust ja vähe kaalu. Sõltuvalt allikast oli mootoril 500–700 hobujõudu.
B-grupi reeglid andsid autotootjatele võimaluse ehitada ralliauto peaaegu ilma reeglipiiranguteta, mis sai lõpuks ka saatuslikuks sellele võistlusklassile.
Kasvanud kiirused kombineerituna tohutu rahvaarmastusega nõudsid oma osa 1986. aastal. Esiteks nõudis Portugalis toimunud väljasõit pealtvaatajate elusid ja kui sellest oli vaevu taastutud, hukkusid traagilises õnnetuses Henri Toivonen ja Sergio Cresto Korsikal.
B-grupi autode mälestus elab aga endiselt edasi. Autod on peaaegu 40 aastat pärast nende ajastu lõppu endiselt rallifännide seas kõige armastatumad võistlusmasinad.
See, et RM Sotheby’s toimunud oksjonil maksti B-grupi legendi eest peaaegu kahekordse hinna võrreldes oluliselt uuema, mitmekordse maailmameistri Sebastien Ogier’i 2011. aasta Citroëniga, räägib palju kombinatsioonist Lancia, Delta S4 ja Alén.
Avalda arvamust post