Sel nädalavahetusel sõideti Sardiinias autoralli MM-hooaja kuues etapp. Ott Tänak / Martin Järveoja võitsid ralli 0,2sekundilise eduga Sebastien Ogier / Vincent Landais´ ees.
Uue formaadina sõidetud võistluse avapäeva, kus reede hommikul sõidetishakedownkatse ja pärastlõunal neli kiiruskatset, lõpetasid esikohal Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1). Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) võitsid reedestest katsetest ühe ja läksid laupäevale vastu teiselt kohalt. Nende kaotus liidritele oli 4,5 sekundit.
Eestlased alustasid pikka ja ilma hoolduspausita sõidetud teist võistluspäeva katsevõiduga, mille järel ralli liidriteks tõusid. Kuigi korra tuli esikoht taas konkurentidele loovutada, siis lõunapausile said eestlased 3,5 sekundilises edus. Sama hästi ei läinud MM-liidritel Thierry Neuville´l / Martijn Wydaeghel (Hyundai i20 N Rally1), kes ühe paremkurvi pikaks sõitsid ja autoga kinni jäid. Kuigi auto oli täiesti korras, siis oma jõududega välja ei saadud ja päev tuli katkestada.
Kui hommikustel katsetel oli Tänakul / Järveojal olnud autos tunne hea, siis pärastlõunal enam nii head minekut polnud ning lisaks tuli meeskonnakaaslaste katkestamise järel mõelda ka olulistele MM-punktidele. Pika võistluspäeva lõpetasid eestlased teisel kohal ja 17,1 sekundilises kaotuses.
Kuna ralli üldvõit tundus olevat käest libisenud ja suures osas ka midagi ei määranud võtsid Tänak / Järveoja eesmärgiks koguda nelja järelejäänud katsega maksimaalsed pühapäeva punktid. Viimase katse eel lahutas eestlaseid tagasi rajal olnud meeskonnakaaslastest 0,2 sekundit. Kuna teeolud läksid iga autoga hullemaks, siis pidid Tänak / Järveoja, Neuville / Wydaeghe paremust tunnistama nii pühapäeva (+2,6), kui ka punktikatse (+2,4) kokkuvõttes. See oli Neuville karjääri 25 PowerStage katsevõit.
Kui pühapäeva esikohtadest jäid eestlased napilt ilma, siis veel napimalt kuulus nendele Sardiinia MM-ralli võit. Viimase katse viimastel kilomeetritel rehvi lõhkunud Ogier / Landais kaotasid Hyundai võistlejatele katse 6,4 sekundiga, mis tähendas ralli kokkuvõttes 0,2 sekundilist paremust Ott Tänakule / Martin Järveojale! See oli eestlaste karjääri 20. ja Hyundai 30. MM-ralli etapivõit.
Autoralli MM-ajaloos on vaid korra varem nii väikese vahega ralli võidetud, kui 2011. aastal võitis Ogier Jordaania ralli tänase Toyota meeskonnajuhi Jari-Matti Latvala ees.
„Lõpuks on see natukene emotsioone ja veidi statistikat, sest me ju lisapunkte selle eest ei saanud. Emotsiooniks on see hea ja mul on Sebastienist väga kahju, sest nii võit kaotada on julm. Olen ka ise samas kohas olnud paar aastat tagasi. Ehk anti see nüüd tagasi, kui kahjuks pidi selles osas selle loovutama Sebastien. Vaatame, mis need järgmised rallid toovad, sest hooaeg on nüüd poole peal ja me oleme mängus. Nüüd on tulemas kiired rallid, mida ma üldjuhul naudin, kuid ma soovisin ka eilset pärastlõunat nautida ja ei läinud päris nii. Loodetavasti leiame järgmisteks rallideks autos hea tunde,“ võttis Tänak võiduga lõppenud võistluse kokku.
Hooaja kokkuvõttes tõusid Tänak / Järveoja Sardiinias neljandana lõpetanud Elfyn Evansi / Scott Martiniga (Toyota GR Yaris Rally1) jagama MM-arvestuse teist kohta. Liidrikohal jätkavatest belglastest jäävad nad maha 18 punktiga. Kolmandana lõpetanud Dani Sordo / Candido Carrera aitasid tootjate arvestuses Hyundail Toyota ees suurendada edu 13 punktile.
Loe lisaks ka autosport.ee
Avalda arvamust post