Varasema rekordi 1.14,093 sõitis 2006. aastal Haralds Šlēgelmilch vormel 3 autoga. Eelnev rajarekord sõideti Oldbac Kalana tiimi poolt Baltic Touring Car Championship’i võistluse raames toimunud spetsiaalses sessioonis korduvalt üle ning ehkki testsessioonis enne ametlikku mõõtmist saavutati kümnendiku võrra paremgi aeg, on kehtivaks uueks rajarekordiks 1.12,725.
“Hetkel aeg auto taha ei jäänud, insenerid tegid väga head tööd ja oleksime suutnud ringi ka kiiremini läbida. Reedel saime tänu heitlikule ilmale sõita vaid paarkümmend ringi ning kuna Bikernieki rada on kitsas ja puude vahel ning mitmeid kurve tuleb sõita mälu järgi, siis jätsin kurvides piisava varu, et auto tervelt koju tuua,” kommenteeris piloot Tõnis Vanaselja.
“Varu ulatust näitab ka see, et simulaatoris sõitsin mitu sekundit kiirema aja, ehkki pean tunnistama, et see, kui hüplik päris rada võrreldes simulaatoriga on, tegi sõidu oluliselt keerulisemaks.”
Oldbac Kalana on kahekohaline superauto prototüüp, mis on välja töötatud Eestis tudengivormelist välja kasvanud inseneride poolt.
Auto on konstrueeritud aerodünaamilisele surujõule, pakkudes F1-sarnast sõidukogemust kahele inimesele. Sõidukit viib edasi JUDD Le Mans’i võidusõitudeks loodud vabalthingav V8-mootor, mis arendab 610 hobujõudu ja 11 000 pööret minutis.
Oldbac Kalana on eelnevalt purustanud Pininfarina tuuletunneli absoluutse surujõu rekordi ning Porsche Ringi rajarekordi.
Oldbac Kalana rooli on igaühel võimalik virtuaalselt keerata Assetto Corsa simulaatoris, kuhu on IER Simulations’i poolt reaalse auto andmete pealt loodud 2023. aasta Oldbac Kalana versioon.
Avalda arvamust post