Jost Capito, kelle juhtimisel saavutas Volkswagen neli järjestikust meeskondliku tiitlit autoralli MM-sarjas, on veendunud, et autoralli maailmameistrivõistluste muutused olid paratamatud.
Spordiala on alates 2016. aastast oluliselt muutunud ning uus WRC punktisüsteem, mis rakendati 2024. aasta alguses, on aidanud vältida võistkondade pühapäevast “kruiisimist”.
Capito, kes on olnud seotud mitmete oluliste võidusõidusarjadega mille hulgas ka WRC ja Vormel 1, liitus 2012. aastal Volkswagen Motorsportiga meeskonnajuhina. Enne sarjast lahkumist 2016. aastal oli Saksa automark võitnud tema juhtimisel neli meeskondlikku tiitlit.
Uus punktisüsteem näeb ette, et meeskonnad saavad laupäeva lõpus punkte vastavalt tulemustele 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1 skaalal, eeldusel, et nad lõpetavad võistluse pühapäeval. Kui meeskond pühapäeval finišeerida ei suuda, lähevad punktid järgmisele ekipaažile üldarvestuses. Pühapäevaste etappide jaoks on aga eraldi punktiarvestus, kus seitse parimat saavad punkte skaalal 7-6-5-4-3-2-1. Võitnud ekipaaž võib koguda kuni 30 punkti, kui nad on nii laupäeva kui pühapäeva arvestuses esikohal ja saavutavad kiireima aja ka punktikatsel.
FIA on kinnitanud, et Rally1 reeglid kehtivad järgmised kaks aastat, samal ajal kui WRC promootor kaalub tulevikus kiivrikaamerate, otseandmete ja meeskonnaraadio lisamist.
Capito kommenteeris uut süsteemi: “Vähemalt toimub midagi. Tehniline regulatsioon on alates 2016. aastast palju muutunud, ja seda üsna drastiliselt. Aga sportlikust küljest vaadates oli muutus vajalik. Ma ei tea, kas see nüüd õiges suunas liigub. Üldsusele on see väga keeruline mõista, kuid see aitab vabaneda neist, kes pühapäeval ainult kruiisivad.”
Capito rõhutas Dirtfishile, et nädalavahetustel võistlust vaatama tulnud pealtvaatajad ootasid põnevust, mitte sõitjate kruiisimist: “See oli spordiala probleem ja see pidi muutuma. Nüüd on meil uus suund ja ma ei väida, et minu ettepanek oli õige või et see ettepanek on õige – kuid muutused on spordialale kasuks tulnud.”
Avalda arvamust post