Pärast rallikomitee varasema esimehe Emilia Abeli tööle asumist Rahvusvahelises Autoliidus (FIA), kuulutas EAL välja konkursi alakomiteele uue juhi leidmiseks. Võitjaks osutus 44aastane Rally Estonia tegevdirektor ja viimasel kolmel hooajal Urmo Aavale kaarti lugev Janno Siitan.
Tutvusta lugejatele, et milline on sinu autoralli taust?
Rally Estonia korraldustiimiga liitusin ma aastal 2018 ja alates jaanuarist 2023 olen tegevjuhi ametis. Kaardilugejana olen osalenud 12 rallil, esimene neist aastal 2016, tõsisemalt viimasel kahel hooajal, kui oleme võistelnud koos Urmo Aavaga.
Miks otsustasid kandideerida rallikomitee juhiks?
Rallikomitee juhiks otsustasin kandideerida seetõttu, et jätkata senise komitee hästi tehtud tööd ning anda omapoolne panus autoralli arengusse Eestis.
Milline on sinu arvates Eesti autoralli hetkeseis?
Autoralli hetkeseis Eestis on paljulubav. Meil on olemas maailmameistrivõistlustel osalev ekipaaž Ott Tänak / Martin Järveoja näol ning vähemalt sama oluline on, et noored Eesti autosportlased on innukad ning teevad juba suuri tegusid. Sellele saime kinnitust ka äsja lõppenud ERC Delfi Rally Estonial, kus nii ERC, ERC3 kui ka ERC4 klassides hõivasid kõrgeimad pjedestaalikohad just meie endi sportlased. Täna osaleb autoralli Eesti meistrivõistluste etappidel keskmiselt 60-80 ekipaaži, v.a Saaremaa ralli, kus osalejate arv on suurem. Ühelt poolt võiks võistlejate arvuga justkui rahul olla, teisalt sooviksin, et rahvarallist, kus võistlejate arv on väga suur, tuleks rohkem sõitjad autorallisse üle.
Milline on uue komitee kooseis ja kes millega tegeleb?
Uue komitee koosseis ja vastusvaldkonnad on:
• Simo Koskinen – võistlejate esindaja, noorsportlased ja eriload
• Janno Hert – võistluste ohutus – ja ohutusautod
• Timo Koobakene – testid ja võistluste ettevalmistus
• Raul Koov – tehnilised reeglid ja tehniline kontroll
• Juhan Mänd – punkti – ja kiirustabelid
• Janno Siitan – rallikomitee esimees
Mis on esimene ülesanne mida soovid ära teha /muuta?
Omalt poolt püüaksingi leida tee -ja lahenduse, kuidas üleminek rahvaspordist autorallisse oleks lihtsam, et tuleks noori ambitsioonikaid sõitjaid rohkem peale. Üks esimesi ülesandeid on kindlasti 2025. aasta võistluskalendri ja etappide kokkupanek. Tänasel majanduslikult keerulisel ajal on korraldajad raskustes ning üheskoos nendega püüaks leida võimalusi ja lahendusi, et saaks uueks hooajaks korraliku võistluskalendri paika.
Autoralli Eesti meistrivõistlused laienesid sel aastal Soome ja osalesid sellel etapil ka ise. Kas see koostöö jätkub ka aastal 2025?
Länsirannikon Rallil 2024 osalesime ka ise ning jäime selle võistlusega väga rahule. Olen seda meelt, et sellest võiks ja peaks saama traditsioon, kus vähemalt ühe Eesti meistrivõistluste etapi sõidame Lätis ja ühe Soomes. Järgmine samm sellest võiks olla, et soomlased sõidavad ühe oma meistrivõistluste etapi Eestis. 2025 aastal seda veel ei juhtu, kuna Soomlaste võistluskalender on juba tulevaks hooajaks kinnitatud, aga võtame suuna aastale 2026 ja püüame selles osas põhjanaabritega diskussiooni asuda.
Avalda arvamust post