Alles mõned päevad tagasi kirus Teemu Sunineni mänedžer Hyundai Rally2 autot, et see ei kõlba kuhugi ja on konkurentidest selgelt kõige kehvem.
Loe sellest lähemalt: Teemu Sunineni karjääri jätkumine on küsimärgi all, sest Hyundai lubadused osutusid tühiseks
Hyundai Motorspordi president Cyril Abiteboul tunnistas, et i20 N Rally2 on hetkel tõesti Rally2 masinate seas üks nõrgemaid, kuid sellest hoolimata on mitmed sõitjad saavutanud sellega edu erinevatel rallidel ja sarjades.
“Me teame, et oleme Rally2 klassis mahajääjad,” tunnistas Abiteboul intervjuus DirtFish’ile. Samas on Hyundai läbi viinud ulatuslikke teste, et parandada auto konkurentsivõimet ja vastupidavust. “Ma ei ütle, et me tahame absoluutselt kõik probleemid lahendada, kuid meil on selge plaan. Meil on selged eesmärgid. Meil on selged objektiivid. Ja meil on selge plaan, kuidas seda saavutada,” sõnas Abiteboul.
Kuigi i20 N Rally2 pole sel hooajal WRC2 sarjas veel ühtegi poodiumikohta saavutanud, juhivad Hayden Paddon Euroopa rallimeistrivõistlusi ja Eric Camilli Prantsusmaa meistrivõistlusi just selle autoga. Lisaks on Kris Meeke võitnud sama masinaga Portugali rallisid ja Stéphane Lefebvre Ypres’ ralli.
Sellest hoolimata tunnistab Abiteboul, et masin sobib paremini asfaldile ja mitte-WRC sarja. “Me arvame, et autol on eriti suur potentsiaal asfaldil,” jätkas Abiteboul. “See, et meie auto juhib endiselt ERC-sarjas, ütleb nii midagi… see on selle auto siht, eesmärk, turg ja sõitjad!”
Abitebouli sõnul on nende eesmärk muuta auto veelgi paremaks asfaldil sõitmiseks ning suunata see rohkem Euroopa meistrivõistlustele ja riiklikele ning regionaalsetele sarjadele. “Meil on mõned väga selged ideed ja see on täpselt see, mida me praegu ellu viime,” lisas ta.
Samuti mainis Abiteboul, et testimisprogrammis on osalenud mitu sõitjat, sealhulgas Dani Sordo, kes hiljuti võitis Hispaanias regionaalse ralli just i20 N Rally2 autoga. “See näitab, et me ei ole veel loobunud, me ei ole veel selle programmiga lõpetanud,” märkis Abiteboul. “Ma arvan, et meil lihtsalt on vaja olla väga, väga selge sihiga, nagu alati: kui sa ei määra täpselt oma eesmärki, ei ole võimalik seda saavutada.”
Abiteboul tunnistas lisaks, et kuigi i20 autode tootmine lõpetatakse järgmisel aastal, ei alustata uue Rally2 klassi auto ehitamisega, sest peagi on tulemas uued reeglid ja vanade põhjal uue auto ehitamine ei ole otstarbekas.