21. septembril toimuv Garaaž Järvamaa rahvaralli viib võistlejad Kesk-Eesti tuntud ralliteedele.
“Enamikku katseid on kasutatud sportrallidel kas hiljuti või kaugemas minevikus,” rääkis võistluse peakorraldaja Pärt Õlekõrs. “Mõistagi on need kohandatud rahvarallide ohutusnõuetele sobivaks. Näiteks, kui teelõik on olnud sportrallil kasutusel ühe pika katsena, siis rahvarallil toimub samal teel mitu katset – kiired lõigud on välja võetud.”
Õlekõrs lisas, et nn tünnirallit tulemas ei ole. “Põikeid ja kiirust piiravad elemente muidugi kasutame, kuid sõitjad saavad nautida teede loomulikke kurve, mitte sõitma ühest šikaanist teise.”
Kogenud korraldaja Kalle Kruusma tõi välja trampliinide rohkuse. “Peaaegu igal katsel on sees selline nukk, kus võistlusauto saab rattad maast lahti. Küll aga oleme paigaldanud takistused nii, et trampliinile saab minna vaid mööda õiget trajektoori ja lõpuks on ju gaasipedaal juhi jala all – kui ei soovi, ei pea hüppama.”
Kruusma sõnul kasutatakse Järvamaa rahvarallil laiemaid kiirust piiravaid põikeid kui mõnelgi teisel võistlusel. “Ohtliku kiiruse võtavad need maha, kuid tee ei lähe nii roopasse kui väga kitsaste ja järskude šikaanide puhul. Muidugi sõltub takistuse laius ka tee laiusest.”
Registreerimine Järvamaa rahvarallile on avatud kuni 16. septembri kell 12.00-ni.
Garaaž Järvamaa rahvarallil on kavas kaheksa lisakatset kogupikkusega 30,22 kilomeetrit, võistluskeskus asub Türi-Allikul ööklubis Garaaž. Võistlus on noorteralli Eesti meistrivõistluste ja EAL rahvaralli karikavõistluste neljas etapp.