Toyota WRC-meeskonnal on järgmise hooaja suhtes vaja langetada suuri otsuseid, sest Kalle Rovanperä naasmise ja Sami Pajari tõusu tõttu on neil viis kõrgetasemelist sõitjat. Tiimipealik Jari-Matti Latvala avaldas lootust, et kõigile leitakse koht.
Praeguse seisuga on Toyotal viis kõrgetasemelist sõitjat, sest Elfyn Evans jätkab järgmisel hooajal suure tõenäosusega tavapäraselt, ning tänavu osalise töökoormuse võtnud kahekordne maailmameister Kalle Rovanperä peaks naasma täis kohaga.
Sebastien Ogier on vihjanud, et ta soovib jätkata osalise tööajaga. Lisaks kuuluvad meeskonda jaapanlane Takamoto Katsuta ning uustulnuk Sami Pajari, kes on sel hooajal tõusnud WRC2 klassist WRC meeskonna uksele koputama.
Toyota meeskonna juht Jari-Matti Latvala on varem öelnud, et meeskond teeb järgmisel aastal tõenäoliselt muudatusi oma sõitjate kasutuses. “Järgmisel aastal peame vaatama, et kui tahame võistelda meistritiitlite eest, peame omama kolme sõitjat, kes teevad kaasa terve hooaja. Lisaks oleks siis neljas auto, mis võib varieeruda ja teha kaasa pool hooaega. Kolm täiskohaga võidusõitjat on vajalikud,” rõhutas Latvala Rallit.fi-le.
On teada, et Toyota kaalub veelgi suuremaid käike. Dirtfishi veebilehe sõnul võib Toyota järgmisel aastal kasutada isegi viite GR Yaris Rally1 autot, kuigi igal võistlusel saavad punkte koguda vaid kolm autot.
“Kõiki võimalusi kaalutakse praegu. Toyotal on loomulikult võimalus viit autot kasutada, kuid võib-olla oleks parem, kui Toyota hooldusala kõrval oleks nn. satelliitmeeskond, kes sõidutaks ühte või kahte neist,” ütles allikas Dirtfishile.
“Ei tohiks unustada, et tuleb kaaluda ka Rally2 autot. Kas Toyota võiks paluda ‘Takal’ naasta WRC2 klassi? Raske on ette kujutada, et nii läheks. Kuid olen kindel, et kui Rally1 autodega tekib logistilisi probleeme, oleks parem, et näiteks Sami sõidaks Rally2 autoga ja koguks kogemusi, kui et ta istuks kodus sõitmata,” lisas allikas.
Dirtfishi allika sõnul kogub meeskond järgnevatel võistlustel veel otsuseid toetavaid andmeid, enne kui asjad lõplikult paika pannakse.
Toyota teatas eelmisel nädalal, et Katsuta, kes on viimastel võistlustel raskustes olnud, jätab Tšiili MM-ralli vahele. Katsutat on sellel võistlusel asendamas Sami Pajari.
Satelliitmeeskonna kasutamises ei oleks Toyotale midagi uut, sest näiteks Katsuta võistles mitu aastat Toyota WRC meeskonna kõrval ja tal oli oma hooldustelk Toyota ametliku tehase meeskonna hooldusboksi kõrval.
Tänavuse WRC hooaja lõpuni on sõita veel kolm rallit, Tšiili ralli algab 26. septembril. Sellele järgneb 17. oktoobril alguse saav Kesk-Euroopa ralli, hooaja lõpetab 21. novembril algav Jaapani ralli.