Kaheksakordne autoralli maailmameister Sébastien Ogier soovib, et hübriidtehnoloogia jääks WRC-sarja osaks ka edaspidi, pidades plaanitavat loobumist stabiilsuse puudumise märgiks.
Viimastel kuudel on maailmameistrivõistlustel hübriidajamite tuleviku teemaline debatt olnud väga tormiline. Algselt soovitas FIA WRC töörühm Rally1 autode hübriidajamitest loobuda juba järgmisel aastal, vaatamata sellele, et tarnijal Compact Dynamicsil on leping aastateks 2025 ja 2026.
Toyota, Hyundai ja M-Sport Ford väljendasid ühiselt rahulolematust viieaastase homologatsioonitsükli kärpimise pärast ning esitasid FIA-le palve, et kehtivad Rally1 reeglid püsiksid vähemalt järgmise aastani. Seejärel lubas FIA hoida kehtivad tehnilised nõuded kuni 2026. aasta lõpuni.
Kuid hiljuti selgus, et hübriidajamite kasutamine võib järgmisel aastal siiski lõppeda, kuna meeskonnad on vastuseisu avaldanud kasvavate kulude tõttu, mis tulenevad süsteemide sagedasest taastamisvajadusest, kuna lihtsad lähtestamised on nüüd keelatud.
Loe sellest lähemalt: WRC hübriidiajastu võib lõppeda juba selle aastaga: peagi oodatakse otsustavat hääletust
Ogieri arvates kahjustab kinnitatud otsuste sagedane muudatmine WRC mainet. “Soovin, et hübriid jääks nii, nagu see on kavandatud ja arendatud,” ütles Ogier Dirtfishile. “Seetõttu on minu jaoks kummaline, et viimasel hetkel tehakse otsus sellest tehnoloogiast loobuda.”
Ogier vihjas, et järjepidevuse puudumine viitab suurematele probleemidele WRC-s. “Kui see nii jätkub, nagu paljudes teistes valdkondades, puudub ka sellel meistrivõistlusel järjepidevus,” jätkas prantsuse sõitja. “On raske mõista, miks just nüüd, viimasel hetkel… Mõistan, et küsimus on kuludes, kuid soovitaksin pigem tarnijal olukorda parandada, teha parandusi hübriidajamis ja proovida sellega meeskondade kulusid vähendada.”
Ta lisas, et segane olukord jätab fännidele eksitava mulje. “Näiteks, meil on hübriid, aga siis äkitselt enam polegi. See näib läbimõtlemata – meil on uueks hooajaks nii piiratud testimisvõimalused ning kui need muudatused ellu viiakse, peame sõitma täiesti teistsuguse autoga.”