Oktoobri alguses tuli avalikkuse ette uudis, et järgmise hooaja Rally1 autodest võidakse eemaldada hübriidseadmed. Varasemalt räägiti, et hübriidtehnoloogiat kasutatakse kuni 2026. aasta lõpuni, kuid kulude kasv ja uued tehnilised nõuded on tekitanud tiimides arutelu selle otstarbekuse üle.
Hübriidmootoritega seotud kulud hakkaksid alates järgmisest hooajast tõusma, kuna uusi reegleid järgides ei oleks võimalik süsteeme rikete korral lihtsalt taaskäivitada – need tuleks iga kord parandada, mis tooks tiimidele kaasa miljoneid eurosid lisakulusid.
M-Sport Fordi meeskonna juht Richard Millener tõi välja, et sellised remondikulud muudaksid hübriidtehnoloogia kasutamise meeskonna jaoks ebarentaabliks. „Me püüame kaasa aidata sarja arengule ja hübriidtehnoloogial on selles endiselt oma roll,” selgitas Millener Rallit.fi-le.
„Hübriidid on maanteedel laialdaselt kasutusel, samas kui elektriautode kasutuselevõtt võtab veel aega. Seega on oluline, et hübriidid jääksid osaks rallisarjast – kuid mitte iga hinna eest.“
Milleneri sõnul muudavad uued ohutus- ja remondinõuded hübriidide kasutamise liiga kalliks. „Me ei palu hübriide eemaldada tehniliste omaduste tõttu, vaid selle pärast, et meil pole võimalik neid mõistliku raha eest kasutada ja parandada. Räägime ikkagi mitmetest miljonitest lisakulust, mida me lihtsalt ei saa endale lubada,” rõhutas Millener.
Millener mainis, et hübriidmootorite eemaldamise küsimuses on juba läbi viidud hääletus. „Me teame oma tiimi hääletustulemust ja aimame, kuidas teisedki hääletasid, aga lõplikku otsust pole veel langetatud.”
Rallisarja tulevikuga seotud otsused on viimastel aastatel muutunud väga segaseks, jättes avalikkusele mulje, et sarja juhid ei suuda selgelt määratleda, millises suunas soovitakse liikuda. „See olukord ei jäta rallispordist kindlat ja usaldusväärset muljet,” lisas Millener. „Peame näitama tugevat juhtimist ja ühtset visiooni. Praegu on see puudu ja see on üks peamisi valdkondi, kus me saame areneda.”
M-Sporti jaoks ei seisne küsimus hübriidmootorite tehnoloogias endas, vaid selles, et tarnija ei suuda pakkuda lahendust, mis oleks majanduslikult jätkusuutlik, lõpetas Millener oma seisukoha.