Thierry Neuville ja Ott Tänak on hooaja viimase etapi eel MM-arvestuses esimesel ja teisel kohal, suuresti tänu sellele, et mõlemad on püüdnud hooaja jooksul maksimaalselt ära kasutada tänavu kehtestatud uut punktisüsteemi, mis soosib ründavat sõitu just pühapäeviti. Aga kumb neist Hyundai sõitjatest on enne Jaapani rallil toimuvat finaali rohkem sellest kasu lõiganud?
Cyril Abiteboul, Hyundai Motorsporti tiimijuht, oli üks väheseid, kes uue punktisüsteemi kaitseks sõna võttis pärast Tänaku võiduga lõppenud Kesk-Euroopa rallit. “See süsteem on toonud palju põnevust ja emotsioone, eriti pühapäeviti. Ma tean, et süsteem on saanud palju kriitikat, kuid sport ongi meelelahutus ja see süsteem seda ka pakub,” sõnas Abiteboul.
Vaatamata sellele pole uus süsteem nii sõitjate kui ka fännide seas väga populaarne – kritiseeritud on selle keerukust ja ebaõiglast punktide jaotust. Tõenäoliselt jaotatakse WRC-sarjas punkte sellisel alusel vaid sellel hooajal, sest juba töötatakse välja uut süsteemi aastaks 2025.
2024 aasta punktisüsteem soosib pühapäevaseid rünnakuid ja võimaldab sõitjatel, kes on katkestanud reedel või laupäeval, pühapäeval siiski lisapunkte teenida. Kui võrrelda uue ja varasema punktisüsteemi mõju, ilmneb, et vana süsteemiga oleks Neuville’il 204 punkti (praeguse 225 asemel) ja Tänakul 176 punkti (200 asemel), mis tähendaks, et Neuville’i edumaa oleks 28 punkti võrreldes praeguse 25-punktiliga Tänaku ees.
Ott Tänak on uue “Super Sunday” süsteemi ära kasutanud Neuvillest paremini – Tänaku punktisumma vahe uue ja vana süsteemi vahel on 24 punkti, samas kui Neuville’il on see vahe 21 punkti. Täpsemalt öeldes on Tänak teeninud oma kahesajast punktist 98 just pühapäeviti, mis moodustab ligi poole tema hooaja kõigist punktidest. Võrdluseks, Neuville on pühapäeviti teeninud oma 225 punktist 93, ehk 41,3%. Hyundai sõitjad on saanud pühapäevastest punktidest rohkem kasu kui Toyota sõitjad: näiteks Elfyn Evans kogus 37,2% oma punktidest ja Sébastien Ogier 33,8% pühapäeval.
Kui aga näiteks rallid lõppeksid laupäeva õhtul ja pühapäeva eest üldse punkte ei jagataks, oleks Tänak üldarvestuses alles neljandal kohal, jäädes alla nii Elfyn Evansile kui ka Sébastien Ogier‘le.
Igal juhul võib öelda, et Tänak on uuest punktisüsteemist võitnud rohkem kui Neuville. Kuid kas sellest piisab, et hooaja viimasel etapil Jaapanis belglaselt ka tiitel varastada?