Rahvusvaheline Autoliit (FIA) teatas suurematest ümberkorraldustest rallit, rallikrossi ja veel mitmeid alasid kureerivas Road Sport osakonnas. Uueks juhiks on eestlanna Emilia Abel, teda nõustab oma senistelt vormel 1 ülesannetelt Road Sport osakonna nõunikuks liikunud Dieter Rencken, kijrutab autosport.ee.
Emila Abeli ametinimetus on Road Sport osakonna nooremdirektor. Nn teealade osakonna valdkonda kuuluvad ralli, maastikuralli, rekordsõidud, mäkketõus ning distsipliinid, mida FIA märgib terminiga off-road: rallikross ja autokross.
Osakond allub FIA peadirektorile Alberto Villarrealile. “Mul on hea meel, et Emilia võtab vastu FIA teealade nooremdirektori rolli. Me oleme spordi arengus pöördelisel hetkel ning Emilia ulatuslik kogemus rallispordis ja krossialadel on tohutuks eeliseks, et liikuda parema tuleviku suunas,” sõnas Villareal.
Emilia Abel lisas: “Mul on suur au asuda FIA teealade nooremdirektori ametikohale ajal, mil meie sport on kasvu ja muutumise teel. See on ainulaadne võimalus viia tippvõistlused uuele tasemele ja laiendada nende atraktiivsust rohujuuretasandi algatuste kaudu. Ootan väga koostööd FIA meeskonna ja partneritega, et tuua esile uuenduslikud, kaasavad ja kestlikud lahendused, mis määravad meie spordi tuleviku.”
Muudatused tulekul
FIA teatel on muutused kooskõlas tehnoloogiliste uuendustega, mis plaanitakse kasutusele võtta autoralli maailmameistrivõistlustel (WRC), rallikrossi maailmameistrivõistlustel (World RX) ja maastikuralli maailmameistrivõistlustel (W2RC). Lisaks maailmameistrivõistlustele keskendub osakond rohujuuretasandi algatuste abil osalejate arvu kahekordistamisele rallivõistluste tugikategooriates ja taskukohastes krosskartide võistlustes koostöös spordiarengu osakonnaga.
Autoralli maailmameistrivõistlused (WRC)
Kõik osakonnad teevad koostööd, et muuta WRC atraktiivsemaks. Peamine eesmärk on suurendada tippklassi autode arvu WRC etappidel ja arendada samal ajal rohujuuretasandi osalust. Samuti keskendutakse spordiala maine tõstmisele täiustatud turunduse ja promotsiooniga, pakkudes suuremat väärtust kõigile sidusrühmadele.
Regulatsioonide arendamiseks ja meistrivõistluste atraktiivsuse suurendamiseks töötavad spordi- ja tehnilised töörühmad üheskoos. Tehnilises plaanis on hiljutine hübriidtehnoloogia eemaldamise teade alates 2025. aastast kooskõlas 2027. aasta suunaga. Selleks luuakse taskukohased ja mitmekülgsed autod, mis põhinevad sisepõlemismootori tehnoloogial koos 100% taastuvkütusega, võimaldades tulevikus ka hübriid- ja elektriliste lahenduste kasutamist. Nende 2027. aasta regulatsioonide põhimõtted esitatakse 11. detsembril FIA maailma mootorispordinõukogule.
Rallikrossi maailmameistrivõistlused (World RX)
Rallikrossi põhielement on jätkuvalt “tehnoloogia lahing” sisepõlemismootoriga ja elektrisõidukite vahel aastatel 2025-2026. Samuti viiakse sisse tehnilisi täiendusi, et parandada jõudlust. Tuleviku eesmärk on luua WRC27 regulatsioonidele põhinev šassii, mis vastab rallikrossi vajadustele: vaatemänguline, taskukohane ja ligipääsetav.
Promotsiooni valdkonnas on hiljuti välja kuulutatud huviavaldus uue promootori leidmiseks, kes viiks kategooria uuele tasemele, laiendades selle haaret ja kaasates autotööstuse tootjaid ning nooremat fännide põlvkonda.
Toetus rohujuuretasandi autospordile
FIA jätkab tugevat keskendumist rohujuuretasandi autospordi toetamisele kõigis osakonna distsipliinides, sealhulgas krosskardid, mäkketõus ja autokross. Jätkuvad jõupingutused nende alade arendamiseks, et kasvatada noorte talentide osalust ja laiendada võimalusi tulevastele põlvkondadele.