Kahekordne maailmameister Kalle Rovanperä lõpetas Arctic Lapland ralli teise kohaga, jäädes üllatuslikult 11 sekundiga alla vaid 18-aastasele Tuukka Kauppinenile.
Kuigi tulemus tekitas palju küsimusi, rõhutas Rovanperä, et tema jaoks oli ralli eelkõige ettevalmistus eesootavaks Rootsi MM-etapiks ja võimalus testida Hankooki uusi naastrehve.
Rovanperä sõitis Toyota GR Yaris Rally1 autoga, mis on tehniliselt oluliselt võimsam kui Kauppineni Toyota GR Yaris Rally2. Siiski ei suutnud see kompenseerida üht otsustavat faktorit – naastude pikkust. Nimelt Soome meistrivõistlustel lubatakse kasutada kuni 9 mm pikkuseid naaste, samas kui MM-sarja spetsifikatsioonidele vastavad Hankooki rehvid, mida kasutas Rovanperä, omasid vaid 7 mm naaste. See 2 mm erinevus mõjutas oluliselt haarduvust lumistel teedel.
„Me tulime siia, et saada rohkem tunnetust uute Hankooki rehvidega, koguda lisakilomeetreid lumel ja leida parimad seaded. See oli hea nädalavahetus ja nagu alati, väga lahe ralli,” ütles Rovanperä pärast võistlust.
Võistlus näitas ilmekalt, et lühemate naastudega Hankooki rehvid ei suutnud keerulistes tingimustes sammu pidada. Näiteks laupäeval sõidetud Sarriojärvi katsel näitas Rovanperä esimesel läbimisel head minekut, edestades Kauppinenit 20,6 sekundiga. Kuid sama katse õhtusel läbimisel, kui sadas tugevat lund, oli olukord hoopis teine – Rovanperä kaotas oma varasemale ajale koguni 1 minuti ja 41 sekundiga ning jäi Roope Korhoneni parimale tulemusele alla 40 sekundiga. Võrdluseks: Kauppinen oli samades oludes aeglasem vaid 50 sekundit, mis viitas sellele, et Rovanperä rehvid kaotasid sügavas lumes oluliselt rohkem haarduvust.
Kuigi Rovanperä oli teadlik Hankooki rehvide võimalikust probleemist pehmetes oludes juba enne rallit, kinnitasid Arctic ralli tulemused tema esialgseid kahtlusi.
„Lõpuks oli lumesadu väga tihe ja meie lühikeste naastudega oli see päris suur väljakutse,” märkis ta.
Kui Rallit.fi küsis temalt otse, kas Hankooki naastrehvid on Rally1 autole liiga aeglased, jäi Rovanperä napisõnaliseks. „Ma ei kommenteeri seda rohkem,” kõlas lühike vastus.
Vaatamata keerulistele oludele ja ootamatule kaotusele hindas Rovanperä nädalavahetust siiski kasulikuks. „Arvan, et see oli oluline nädalavahetus lisakilomeetrite saamiseks. On palju tööd teha nii auto kui ka kõige muuga. Rehv on üsna erinev sellest, millega oleme varem harjunud, seega oli hea siin olla,” lisas ta.
Rovanperäl on enne Rootsi rallit ees veel üks testipäev, mille jooksul loodetakse leida paremad seaded ja lahendada Hankooki rehvidega seotud probleemid.
Kuigi Arktika ralli tulemus polnud päris see mida oodati, , pakkus see väärtuslikke õppetunde ja andmeid, mis võivad osutuda hindamatuteks eesootavates MM-sarja väljakutsetes.