Kuigi 2025. aasta MM-hooaja avaetapp Monte Carlos tõi tähelepanu keskmesse Grégoire Munsteri üllatavalt kiire sõidu, on M-Sporti viimaste aastate edu taga sügavam tehniline alus.
Soome rallieksperdi Riku Tahko sõnul andis olulise panuse sellesse arengusse Ott Tänak, kelle 2023. aasta hooaeg M-Sportis aitas tiimi auto arendamisel teha märkimisväärseid edusamme.
Tänak on tuntud kui suurepärane mehaanik ja auto arendaja, kelle töö tulemused ei piirdunud ainult tema enda sõidutulemustega. MTVuutiset.fi spordiekspert Riku Tahko sõnas: „Kui Tänaku ajast ei jäänud midagi muud, siis vähemalt see, et autoga on hea sõita ja see on hästi seadistatud. Neil on nüüd selleks hea oskusteave olemas.“
Tänaku panuse tulemusena suudeti 2023. aastal vähendada M-Sporti keskmist kaotust katsevõitudele 0,43 sekundini kilomeetri kohta. Järgmisel hooajal Adrien Fourmaux’ juhtimisel kasvas see vahe vaid 0,08 sekundi võrra, ulatudes 0,51 sekundini kilomeetri kohta. See näitab, et Tänaku ajal tehtud töö andis meeskonnale tugeva tehnilise aluse, mida on suudetud hoida ka pärast tema lahkumist.
M-Sporti auto arengut peegeldab ka Grégoire Munsteri esitus Monte Carlos, kus ta saavutas oma karjääri esimese MM-ralli kiiruskatse võidu.
Tahko tõdes: „Viimase aasta jooksul on selgelt näha, et arengukõver on tõusuteel. Selle krooniks tuli ka esimene katsevõit, mis oli varemgi lähedal.“
Tänaku mõju ulatub aga kaugemale pelgalt auto seadistamisest. Tema lahkumise järel on M-Sport jätkanud tema tööle tuginevat arendustegevust, pakkudes konkurentsivõimelist autot ka noorematele sõitjatele, nagu Munster ja Monte Carlos debüteerinud Josh McErlean.
„Nüüd saab Munster nautida selle töö vilju, mis autoga on tehtud – see on selgelt hea ja võimekas. Sellega saab võidelda tipp-aegade nimel, ja Munster on selle hästi ära kasutanud, võttes natuke ka tiimi esisõitja rolli,“ lisas Tahko.
M-Sporti edu ei põhine ainult Tänaku pärandil, kuid tema panus on olnud oluline lüli meeskonna tehnilises arengus. Tänaku töö tulemusena loodud tugev tehniline vundament aitab M-Sportil püsida konkurentsis ka uute talentidega.
Tahko võttis olukorra kokku nii: „On suurepärane, et noored sõitjad saavad sellises meeskonnas areneda. Kui nende autot saab rentida soodsamalt kui Toyotat või Hyundaid – kui see üldse võimalik on – ja teha üks-kaks katsetust hooaja jooksul, tasub seda kindlasti teha Fordiga.“
Tänavu sõidab lisaks Munsterile M-Sporti tiimis ka Monte Carlos Rally1-autoga debüteerinud ja täishooaja programmi saanud Josh McErlean ning kuuel etapil osalev eelmise hooaja üllataja Martins Sesks.