Esapekka Lappi naasis möödunud nädalavahetusel kodustele ralliradadele, osaledes Soome meistrivõistlustel. See tähistas justkui täisringi sulgumist tema karjääris – 2012. aastal valitses Lappi Soome meistrivõistlusi, enne kui suundus rahvusvahelisele areenile. Nüüd, pärast pikka pausi, on ta tagasi võistlemas Soome kõrgeimal tasemel.
Lappi istus sel korral Škoda Fabia Rally2 Evo rooli ning võistles Arctic Lapland rallil, saavutades SM1 klassis teise koha. Võidu noppis noor rallitalent Tuukka Kauppinen.
Viimased kaks hooaega kuulus Lappi Hyundai WRC tiimi ridadesse, lootes jätkata ka tänavu osalise programmiga. Paraku ei jõutud kokkuleppele ning lepingut ei sõlmitud.
Kuigi Hyundai pole ametlikult välistanud võimalust tuua mõnel MM-etapil rajale ka neljas auto, on selge, et Lappi ei kuulu enam nende plaanidesse.
“See rong on läinud,” sõnas Lappi otsekoheselt väljaandele RallyJournal.com Rovaniemis. “Nüüd naudin rallit omaenda tiimiga.”
Lappi otsustas alles jaanuari keskel, et osaleb sel hooajal Soome meistrivõistlustel. Samal ajal pidas ta siiski veel läbirääkimisi Hyundaiga, uurides, kas koostöö jätkamiseks oleks mingitki võimalust.
“Tegin ettepanekuid, et võiksin sõita mõnel Soome meistrivõistluse etapil Rally2 autoga, kuid see ei viinud kuhugi. Ma ei saanud lõputult oodata, sest mõte oma tiimiga võistlemisest hakkas järjest rohkem meeldima. Ei saanud jääda ootama, kuidas Hyundai projekt sinna sobituks,” selgitas Lappi.
“Mul pole vaja enam midagi tõestada”
Lappi kontol on kaks MM-ralli võitu, neist viimane pärineb eelmise aasta Rootsi rallilt. Tõenäoliselt jääbki see tema karjääri viimaseks WRC etapivõiduks, kuna tippklassis professionaalsel tasemel osalemine ei paista enam olevat tema prioriteet.
“Kunagi ei tohi öelda kunagi – kes teab, mis tulevik toob. Aga ma ei ole siin selleks, et end kellelegi tõestada või oma nime ralli ringkondades elus hoida,” ütles Lappi.
“Olen teinud, mida olen teinud, ja mu karjäär räägib enda eest. Ma ei jahi enam seda tunnustust.”
2027. aastal seisavad WRC autodel ees suured muutused – Rahvusvaheline Autospordiliit (FIA) tutvustas hiljuti uusi reegleid tulevaste Rally1 autode jaoks, mis peaksid olema kuni 50% odavamad kui praegused mudelid.
Reformide eesmärk on meelitada MM-sarjaga liituma uusi autotootjaid. Kui see õnnestub, võiksid avaneda ka uued võimalused sellistele kogenud sõitjatele nagu Lappi.
Küsimus on aga selles, kas Lappi ise oleks üldse huvitatud.
“Võib-olla oleks huvitav teha testisõite. Arendustöö on lahe ja põnev. See võiks olla midagi, mis mulle meeldib. Aga kas ma tahaksin sõita terve WRC hooaja? Praegu tundub see üsna kauge mõttena. Ma ei välista seda täiesti, aga tõenäosus on väike,” nentis Lappi.
Lappi naudib kodumaal rallit pigem hobina. Kas see tähendab, et ta võiks tänavu suvel Soome MM-rallil WRC2 klassi tippude vastu võistelda?
“Ma ei usu,” naeris Lappi. “Aga võib-olla töötan seal. Mul on selle ralli jaoks nii palju tööpakkumisi, et saan valida, mida teha. Pean lihtsalt otsustama, mis roll mulle kõige rohkem sobib. Stardijoonele mind ilmselt ei näe.”