Endised WRC-piloodid Hayden Paddon ja Kris Meeke lähevad pärast pikka pausi taas vastamisi, osaledes aprillis Uus-Meremaa legendaarsel Otago rallil – võistlusel, kus 2016. aastal triumfeeris omas klassis Ford Escortiga ka Markko Märtin.
Viimati olid Paddon ja Meeke vastamisi 2018. aasta Portugali rallil, kus mõlemad katkestasid avariide tõttu. Tookord olid Meeke ja Paddon tihedas heitluses esikoha nimel, kuid kumbki ei jõudnud finišisse. Nüüd lähevad nad uuesti vastamisi, seekord ajalooliste Ford Escort Mk2 ralliautodega.
Kuigi Paddon on Hyundai sõitja, ei teinud Korea autotootja takistusi tema osalemisele teise margiga.
„Olen alati tahtnud midagi sellist teha, kuid pean eelkõige arvestama oma toetajatega. Ilmselgelt ei ole see Hyundai brändi jaoks sobiv, kuid küsisin sel aastal uuesti luba ning Hyundai toetas seda otsust. See oli minu jaoks peamine tingimus, et asi üldse edasi liiguks,” rääkis Paddon väljaandele DirtFish.
Viimati, kui Paddon osales Uus-Meremaal tagaveolise Escortiga, võitis ta kogu ralli. Seekord ta nii kõrgeid sihte ei sea.
„Olgem ausad, BDA (Ford Escort Mk2 mootoritüüp – toim.) ei võida enam rallit üldarvestuses,“ muigas Paddon.
Paddon rõhutas, et tema eesmärk on eelkõige nautida sõitu ja pakkuda publikule head vaatemängu.
„Esiteks tahame lihtsalt lõbutseda ja pealtvaatajatele head etendust pakkuda. Teiseks – ja olen kindel, et Kris tunneb samamoodi – tahame omavahel võistelda. Lõppude lõpuks oleme kõik võidusõitjad ning konkurentsist paremat tunnet ei ole,“ märkis ta.
„Ma arvan, et sellest saab põnev duell ja olen kindel, et utsitame üksteist takka, naudime sõitu ja viskame veidi nalja. Nii et jah, loodetavasti on see lõbus mitte ainult meile, vaid ka pealtvaatajatele,” lisas Paddon.
Kuigi Paddon tunneb Uus-Meremaa ralliteid suurepäraselt, ei pruugi see seekord talle suurt eelist anda – viimane kord, kui ta tagaveolise ralliautoga võistles, oli kümme aastat tagasi.
“Ma pole tegelikult tagaveolist autot juba 10 aastat juhtinud, nii et enne rallit teeme väikese, umbes 50-kilomeetrise testi ja siis läheme kohe võistlusse,” ütles Paddon.
“Jah, kindlasti tunneme mõningaid katseid, aga mitte kõiki – osa neist pole juba pikka aega kasutusel olnud. Aga päeva lõpuks on see lõbus sündmus, nii et me ei hakka keskenduma sellele, kellel on eelis ja kellel mitte.”
2025 aasta Otago ralli sõidetakse 4-6 aprillil.