Hyundai Motorsport on valmis astuma vastu 2025. aasta WRC hooaja kolmandale etapile – legendaarsele Safari rallile Keenias, mis peetakse 20.–23. märtsini.
Pärast keerulisi võistlusi Monte Carlos ja Rootsis loodab meeskond leida stabiilsuse ning astuda sammu lähemale tiitlivõitluses konkurentsis püsimisele.
Kruusarallide hooaja avavõistlus toob endaga kaasa ühe kalendri kõige raskema katsumuse – Safari ralli, kus sõitjad peavad toime tulema ekstreemsete teeolude ja ettearvamatu ilmaga.
Meeskonna president ja tiimijuht Cyril Abiteboul rõhutas võistluse eel, et see etapp on Hyundai jaoks väga oluline: “Meie eesmärk Safari rallil Keenias on selge ja lihtne: peame tegema tugeva nädalavahetuse, et saada hoog sisse ja püsida tiitlivõitluses.”
“Hooaja algus pole olnud kõige lihtsam, kuid tunneme end enesekindlalt ja usume, et suudame alates Keeniast hakata punktitabelis vahet vähendama.”
“Seejärel ootab meid ees kruusarallide seeria, kus teame, et oleme tugevad, kuid Keenia on eelkõige vastupidavuse ja stabiilsuse test ning ka ellujäämise proovikivi. See on kurnav ralli, nii et isegi kui nädalavahetusel tuleb ette tagasilööke, on alati võimalus saavutada suurepärane tulemus, mistõttu ei tohi kunagi alla anda. Oleme keskendunud, sihikindlad ja rahulikud – valmis astuma vastu väljakutsetele, mida Safari Rally Kenya meile esitab. .”
Safari ralli keerukus seisneb mitte ainult tehniliselt nõudlikes kiiruskatsetes, vaid ka kiiresti muutuvates ilmastikutingimustes. Sõitjad peavad toime tulema sügavate rööbaste, kiviste teede ja peene liivaga, mis võib hetkega autode juhitavust muuta. Lisaks on vihmaperioodil rajale tekkivad suured veetakistused ja mudased lõigud sageli määravad tegurid.

Sel aastal on kavas 21 kiiruskatset, mille kogupikkus on 384,86 kilomeetrit – ligikaudu 20 km rohkem kui varasematel aastatel. Uuendusena on lisatud kaks täiesti uut katset: Mzazibu ja Camp Moran.
Hyundai toob Keeniasse oma 2024. aasta spetsifikatsiooniga i20 N Rally1 auto, mis on läbi teinud mitmeid täiendusi töökindluse ja vastupidavuse parandamiseks. Kuna sellel rallil on oluline mitte ainult kiirus, vaid ka auto vastupidavus, loodetakse, et selline käik aitab meeskonnal koguda väärtuslikke punkte ja võidelda poodiumikohtade eest.
Tänavusel rallil stardib kokku 39 ekipaaži, nende seas 10 Rally1 ja 18 Rally2 autot, millest 16 kuuluvad WRC2 kategooriasse.
Võistlusel aitab silma peal hoida ka ralli.ee, kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.