Robert Virves ja tema kaardilugeja Jakko Viilo olid sunnitud hooaja esimese asfaldiralli katkestama vaid paar katset enne lõppu. Katkestamisest hoolimata peab Virves rallit siiski väärtuslikuks ettevalmistuseks lähenevaks MM-etapiks Kanaari saartel.
Ralli oli eestlaste jaoks sündmusterohke – eesmärgiks oli eelkõige testida seadistusi ja rehve, kuid mitmed tehnilised mured ja rajal tehtud eksimused muutsid nädalavahetuse keeruliseks.
„Juba hommikul saime aru, et kiirematega on sel korral raske sammu pidada. Oleme terve päeva olnud hädas rehvidega,“ sõnas Virves laupäeva õhtul.
Kuna meeskond kasutas erinevalt enamusest samu Hankooki rehve, millega sõidetakse ka WRC sarjas, ei olnud neil ligipääsu oludele sobivaimale rehvisegule. „Rehvisegu, mis oli tänaste olude jaoks parim, ei kuulu meie paketti,“ rääkis Virves.
Vaatamata keerulisele algusele õnnestus meeskonnal laupäeva viimasel katsel sõita välja päeva parim, üheksas aeg. Pühapäeval alustati 12. kohalt, kuid juba esimesel katsel libises auto paremas kurvis vastu puud. Tulemuseks purunenud rehv ja kahjustada saanud tagumine vedrustus. Kuna hoolduspausini oli veel kaks katset, tuli need läbida katkise autoga ning seetõttu kaotati rohkelt aega ning ERC arvestuses langeti 21. kohale.
“Hoolduspausi ajal tehti auto korda ning läksime kordusläbimistele. Viimase ringi esimesel katsel aga sattusime ühes paremkurvis taas asfaldile tekkinud sodi peale ja libisesime tagumise otsaga vastu puud. Katse sõitsime lõpuni ja esialgu tundus, et lõhkusime ainult rehvi, kuid lõpus selgus, et rehv on terve aga viga sai midagi muud ning edasi sõitmine ei olnud enam mõistlik, seega otsustasime meeskonnaga, et katkestame.”

Kuigi kõik kiiruskatsed ei saanud läbitud, peab Virves nädalavahetust siiski kasulikuks. „Ralli eesmärk oli testida järgmiseks MM ralliks mis sõidetakse samuti asfaldil ja seetõttu kasutasime ka sama tootja rehve ning Kanaaridel kasutatavaid rehvisegusid. Kõiki kiiruskatseid ei õnnestunud kahjuks läbi sõita, kuid suures plaanis sai eesmärk siiski täidetud. Saime võistlussituatsioonis proovida erinevaid lahendusi ja katsetada seadistusi. Ehk et järgmiseks etapiks peaksime olema paremini ettevalmistunud.“
ERC avaetapi võidu võtsid venelased Nikolay Gryazin ja Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2), kelle edu lähima jälitaja, prantslase Yoann Bonato ees oli lõpuks 46 sekundit. Kolmandaks tuli hispaanlane José Antonio Suárez. Kõik poodiumile jõudnud kasutasid Michelini rehve.
Järgmisena on Virvesel ja Viilol plaanis startida juba mõne nädala pärast Kanaari saartel sõidetaval MM-etapil, Rally Gran Canarial.
Euroopa meistrivõistluste hooaja teine etapp toimub 9.–11. mail Ungaris, kus sõidetakse kruusateedel.