Hyundai meeskonnajuht Cyril Abiteboul leiab, et Adrien Fourmaux võiks mõnes olukorras näidata rohkem kannatlikkust ja olla realistlikum, eriti kui tuleb aega tagasi võita keerulistes oludes.
Fourmaux liitus Hyundai WRC meeskonnaga 2025. aasta hooajaks pärast lahkumist M-Sport Fordist ning avaldas kohe muljet, alistades detsembris toimunud Rallye Hivernal du Dévoluy’l Kalle Rovanperä. Hea vorm jätkus ka Monte Carlo rallil, kus ta saavutas kolmanda koha, kuid Rootsi ja Safari rallid kujunesid märksa keerulisemaks.
Rootsis sõitis Fourmaux alguses liidrite seas, kuid kaotas aega, kui pidi 11. kiiruskatse alguses peatuma, et kiivririhma kinnitada. Kaks katset hiljem libises ta rajalt välja ja jäi lumevalli kinni, katkestades ralli.
Safari rallil jäi prantslane aga juba varakult hätta – auto elektririke jättis ta raja äärde enne teise katse starti. Kui ta reedel tagasi rajale tuli, sai ta esimesel katsel rehvipurunemise, otsustas seda aga mitte kohe vahetada. Hiljem samal katsel purunes auto vedrustus, mis lõpetas tema päeva.
Kuigi Fourmaux on näidanud kiirust – kogudes näiteks kõik 10 pühapäevast punkti Keenias, võites nii Powerstage’i kui ka Super Sunday –, usub Abiteboul, et ta võiks raskustes olles rohkem rahu säilitada.
„Jah, ma arvan, et Adrien peab veel õppima… olema natuke realistlikum teatud olukordades,“ ütles Abiteboul väljaandele Dirtfish. „Rootsis, kui ta kaotas aega kiivri tõttu, tahtis ta selle ilmselt liiga kiiresti tagasi teha. Sama Keenias rehvidega – ta oli võib-olla liiga optimistlik, arvates, et suudab katkise rehviga katse lõpuni sõita.“
„Aga see on okei. Me peame edasi liikuma, tolmu maha pühkima, rahulikuks jääma, keskenduma.“
„Ma usun, et tal on kõik eeldused, et saada suurepäraseks sõitjaks ja aidata meil tänavusi eesmärke täita.“
Abiteboul’i kriitika pole asjata – Fourmaux on varemgi näidanud kalduvust kiirustada. Tema esimene Rally1 hooaeg 2022 tõi mitmeid eksimusi, kuid möödunud aastal M-Sporti ridades näitas ta, et suudab ka tempot targalt hallata.
Tema julgus valida Monte Carlo rallil viimasel päeval siledad rehvid õigustas end täielikult – see oli küps ja enesekindel otsus. Samas Rootsi ralli katkestamine näib tagantjärele siiski välditav.
Keenia juhtumi puhul jääb küsimus, kas katkine rehv ja hilisem vedrustuse purunemine oleksid olnud välditavad, kui ta oleks otsustanud kohe peatuda. Fourmaux ise ütles DirtFishile, et rehv hakkas aeglaselt tühjenema ning sõit jätkus normaalselt kuni ootamatu kivini, mis lõi roolisüsteemi puruks.
„Tegemist oli aeglase tühjenemisega, me sõitsime veel rehvil. Aga siis tuli löök, mida ei olnud näha, ja umbes kilomeeter hiljem purunes roolihoob – ja oligi kõik,“ kirjeldas ta.
Ehkki olukord on tõlgendatav mitmeti, on Abiteboul’i tähelepanek siiski põhjendatud – Fourmaux’l oleks kasu sellest, kui ta suudaks rohkem rahu säilitada ka ebaõnnestumiste järel.