Autoralli MM-sarjas jõuti kokkuleppele, mis lõpetab vaidluse selle üle, kas ja kuidas peaks sõitjaid karistama võistlusjärgsete emotsionaalsete väljenduste eest.
Teema tõstatus, kui FIA trahvis Hyundai pilooti Adrien Fourmaux’d 10 000 euroga, kuna ta ütles intervjuus ingliskeelse roppuse.
Sõitjad ja kaardilugejad vastasid sellele ühiselt, asutades ühenduse WoRDA (World Rally Drivers Association), mille eesmärk oli juhtida tähelepanu ebaõiglasele kohtlemisele. Kui FIA ignoreeris nende soovi arutada olukorda, avaldasid sõitjad protesti Safari rallil, jättes pärast kiiruskatseid intervjuud andmata.
Nüüd on poolte vahel toimunud ametlikud läbirääkimised ning saavutatud lahendus, millega ollakse mõlemalt poolt rahul.
WoRDA esindaja ja endine kaardilugeja Julien Ingrassia kinnitas seda portaalile Rallit.fi: „Selle tulemuseni jõudmine on olnud pikk protsess, aga see on suurepärane edasiminek meie spordialale.“
Uus kokkulepe tunnistab, et rallikeskkond on eriline – sõitjad annavad nädalavahetusel mitukümmend intervjuud vahetult pärast katseid, kui emotsioonid on kõrgel. Edaspidi ei karistata sellistes olukordades öeldud roppusi, kui need pole sihilikult solvavad.
Sama kehtib ka tiimide sisese raadioside ja ekipaaži omavahelise suhtluse kohta katsel või ülesõidul, mis tihti jõuab reaalajas televaatajateni.
Küll aga jääb ropendamise suhtes nulltolerants kehtima ametlikes pressialades enne hooldust või pressikonverentsid. Nendes kohtades tuleb keelekasutust rangemalt jälgida – vastasel juhul võib trahv ikkagi järgneda.
Tänu saavutatud kokkuleppele on sõitjad valmis taas intervjuusid andma – järgmiseks etapp toimub Gran Canaria asfaltteedel juba tuleval nädalal.
Good https://is.gd/tpjNyL