Kahekordne maailmameister Kalle Rovanperä näitas kohe esimesel läbimisel, miks temaga tuleb sellel asfaldirallil arvestada. Rally Islas Canarias 6,26 km pikkusel Santa Brígida testikatsel, edestas Rovanperä konkurente 2,5 sekundiga, olles selgelt päeva kiireim.
Kohe esimesel läbimisel parimat aega näidanud Rovanperä edestas oma Rally1 klassi rivaale lausa nelja sekundiga. Teisel läbimisel parandas ta tulemust veel 3,1 sekundi võrra, saades seega parimaks ajaks 4.10. Kuigi Rovanperä pole pikalt asfaldil võistelnud – viimane täispikk asfaldiralli oli tal 2023. aasta Jaapanis –, ei paistnud see tema kiirust sugugi takistavat.
„Pole ammu saanud korralikul asfaldirallil sõita,“ tunnistas Rovanperä. Kui Monte Carlo tänavu välja jätta, siis oli tema viimane asfaldivõistlus WRC sarjas tõesti rohkem kui aasta tagasi.
Mitmetele sõitjatele valmistas raskusi ka legendi koostamine. Kuna tegu on WRC kalendri uue etapiga, pidid kõik Rally1 sõitjad koostama nullist uued märkmed. Elfyn Evans, kes käis mullu samal, toona ERC kalendrisse kuulunud võistlusel rajaluuret tegemas, tõdes, et varasemad märkmed polnud suureks abiks.
Ralli nädalal tihedalt liiklusest tulvil saare teedel oli legendi kirjutamine keerulisem kui tavaliselt. Ott Tänak, kes jagas testikatsel kolmandat kohta Hyundai tiimikaaslase Thierry Neuville’iga, ütles: „Legendi koostamine oli keeruline – liiklust oli palju, aga nüüd algab lõbus osa.“
Ka Sébastien Ogier, kelle jaoks on see hooaja teine start, viitas sarnastele raskustele: „See saab olema väga nõudlik ralli, legendi koostamine liikluse tõttu polnud sugugi lihtne.“
Lisaks legendile on fookuses ka uued rehvid – esmakordselt on WRC-s kasutusel Hankooki kõva seguga asfaldirehv. Elfyn Evans, kes jäi Rovanperäst 4,1 sekundi kaugusele ning oli viies, märkis: „Uue rehviga harjumine on endiselt paras väljakutse. Oleme seda koguaeg korrutanud, aga see kehtib ka siin.“
Gran Canaria mägiteed, mida peetakse ralli kontekstis kõige sarnasemaks ringrajale, panevad rehvid korralikult proovile – eriti esiratastele. Adrien Fourmaux, kes sai seitsmenda aja, viitas sellele kui ralli ühele võtmeteemale: „Väga nõudlikud katsed – kurv kurvi järel. Rehvide haldamine saab olema suurim ülesanne.“
M-Sporti sõitja Grégoire Munster kurtis juba testikatsel haardumise puudumise üle, lõpetades kaheksandana, 5,3 sekundit liidrist maas. „Mul pole piisavalt pidamist seal, kus seda tavaliselt on,“ ütles ta. „Peame rehvid paremini tööle saama.“
WRC2 klassis oli kiireim Nikolay Gryazin (Škoda Fabia RS), kes suutis oma ainsa läbimisega edestada Alejandro Cachóni (Toyota GR Yaris) 0,8 sekundiga.
Kanaari saarte MM-ralli esimene kiiruskatse saab alguse reede hommikul kell 10.03 ning võistlusel aitab silma peal hoida ka ralli.ee kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.
Testikatse tulemused:
Ralli reedene ajakava Eesti aja järgi:
Reede, 25. aprill
SS1 10.03 Valsequillo – Telde 1 (26,32 km)
SS2 11.49 Velleseco – Artenara 1 (15,27 km)
SS3 13.25 La Aldea – Mogán 1 (17,83 km)
SS4 17.18 Valsequillo – Telde 2 (26,32 km)
SS5 19.04 Velleseco – Artenara 2 (15,27 km)
SS6 20.40 La Aldea – Mogán 2 (17,83 km)