Alates 2026. aastast kehtima hakkavad uued tehnilised regulatsioonid võivad oluliselt muuta vormel 1 meeskondade majanduslikku tasakaalu.
FIA kinnitusel hakkavad F1 tiimid kasutama uut sünteetilist kütust, mille maksumus võib ulatuda üle 300 dollari liitri kohta – see on umbes kümme korda kallim kui praegu kasutusel olevad spetsiaalsed võidusõidukütused, mille hind jääb 22–33 dollari vahele liitri eest.
FIA tehniline komisjon arutas kütuse tulevikku hiljutisel kohtumisel Genfis ning kinnitas, et kõrge hind on paratamatus, kui eesmärk on liikumine süsinikuneutraalse spordi suunas.
See seab aga tõsised finantsilised väljakutsed ka neile tiimidele, kelle eelarved on seni olnud muljetavaldavad.
Hinnanguliselt võib iga Grand Prix nädalavahetus uue kütusega tiimidele maksma minna 80 000–100 000 dollarit, mis hooaja peale tähendaks kuni 2,4 miljoni dollari suurust kütusekulu.
Kõik meeskonnad ei saa loota suurtele kütusepartneritele nagu Shell või Petronas – paljude jaoks tähendab see lihtsalt järjekordset kopsakat arvet.
FIA on siiski andnud märku, et 2027. aastal võidakse kaaluda ühtlustatud kütusesegu kehtestamist, et kulusid piirata ja konkurentsi võrdsustada. Seniks loodavad insenerid, et loovusele jääb ruumi, ega pea tehniliste piirangute tõttu ohverdama mootori iseloomu ja võidusõiduelamust.
Vormel 1 elab muutused üle, kuid võib juhtuda, et tavaline mootorimöire asendub heliga, mis meenutab rohkem Exceli avamist – küsimusega: “Kas oled kindel, et tahad seda käivitada?”