Järgmisel nädalal Portugalis sõidetaval MM-etapil tutvustab rehvitootja Hankook oma uut Rally1 kruusarehvi, mis on välja töötatud karmimates tingimustes vastu pidamiseks.
2025. aastal autoralli MM-sarja ametlikuks rehvitarnijaks saanud ettevõte on seni keskendunud rohkem vastupidavusele – ning see strateegia on end hooaja esimeses pooles õigustanud, sest rehvipurunemised pole rallide tulemusi väga oluliselt mõjutanud.
Hankooki WRC programmi esindaja Steven Cho sõnul on uus kruusarehv loodud spetsiaalselt silmas pidades ees ootavaid keerulisi kruusarallisid Sardiinias ja Kreekas.
„Järgmisel võistlusel võtame kasutusele uue kruusarehvi spetsifikatsiooni Rally1 jaoks – oleme seda planeerinud juba programmi algusest saati koostöös erinevate osapooltega, ja ootame huviga selle rehvi kasutuselevõttu,“ ütles Cho portaalile DirtFish.
„See on väga sarnane [varasematega], kuid oleme mustrit veidi muutnud, seega peaks see olema veelgi vastupidavam. Kuna liigume edasi Sardiinia ja Kreeka poole, kus tingimused muutuvad palju raskemaks. Väiksed muudatused, aga eesmärk on teha rehv veelgi vastupidavamaks.“
„Igal rallil on omad väljakutsed ja keskkond. Kui näeme, et peame kurssi muutma, oleme selleks valmis,“ lisas Cho. „Meie võime kiiresti reageerida ja muudatusi teha on hea, kuid samas soovime pakkuda sõitjatele stabiilsust ja etteaimatavust, sest nemad kulutavad palju energiat ja ressursse, et oma paketti meie rehvidele kohandada. Nii et peame leidma tasakaalu paindlikkuse ja stabiilsuse vahel.“
Tänavused MM-sõitjad on saanud juba kasutada Hankooki asfaldirehve, millede üldine tagasiside on olnud positiivne – kuigi tippkiiruselt pole need parimad, kiidetakse rehvide töökindlust.
„Üldine mulje on hea. Meil tuleb neid lihtsalt paremini tundma õppida,“ ütles Adrien Fourmaux peale Kanaari saarte rallit.
Ott Tänaku arvates on tase seni olnud hea. Kiirus on olnud korralik ja suuri probleeme pole, seega kindlasti hea algus.
MM-sarja liider Elfyn Evans näeb aga uutes asfaldirehvides veel arenguruumi: „Ma arvan, et praeguse auto taseme juures ei suuda rehv veel seda kiirust täielikult toetada. Samas on palju positiivset – rehv on stabiilne, kulumine on kontrolli all, ja kõik olulised omadused ausaks võistluseks on olemas. Aga puhtalt sooritusvõime poolest jääb see hetkel auto võimekusele alla.“
Portugali MM-ralli sõidetakse 15.–18. mail ning see avab Euroopa kruusarallide hooaja. Stardis on kogu WRC paremik, sealhulgas ka Ott Tänak, kes jahtib oma esimest etapivõitu sel hooajal.
Võistlusel aitab silma peal hoida ka ralli.ee kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.