Tänavune autoralli MM-hooaeg on jõudnud viienda etapini ning nüüd keeravad maailma kiireimad rallimehed rattad Portugali kruusateedele.
See on esimene seitsmest järjestikusest kruusarallist ja üks hooaja oodatumaid ning vaatemängulisemaid etappe – kohal on kümned tuhanded fännid ning ralli ise pakub nii sõitjatele kui pealtvaatajatele korralikku elamust.
Portugali rallit peetakse WRC sarja üheks klassikaks – kiirete, kuid tehniliste kruusateedega, mis võivad olla hommikul veel pehmed ja liivased, kuid pärastlõunaks juba kivised ja roopasse sõidetud. Ralli keskuseks on Porto lähedal asuv Matosinhos ning ka sel aastal on trass üsna sarnane 2019. aasta omale, mil Ott Tänak Toyota roolis selle etapi võitis.
Viimastel aastatel on muudatused olnud pigem väiksed, mis annab kogenud sõitjatele väikese eelise, kuid kõik tipptegijad on Portugalis varem kihutanud.
Ralli algab neljapäeva õhtul lühikese publikukatsega, aga tõeline töö algab reedel, kui ees ootavad pikemad ja klassikalised katsed, näiteks Lousã ja kuulus Fafe, mille hüpped ja vaated meelitavad igal aastal kohale tohutu hulga rallifänne. Kokku sõidetakse kiiruskatseid 344,5 km ning koos ülesõitudega läbivad ekipaažid ligi 1800 km.
Portugalis on stardis viis Eesti ekipaaži
Rally1 klassis on kohal kõik suured tegijad: Toyota paneb taas välja oma täis koosseisu, ehk viis Rally1 Yarist, millede roolis on Kalle Rovanperä, Sebastien Ogier, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta jaSami Pajari.
Hyundai on stardis tavapärase kolme autoga –Ott Tänak, Thierry Neuville ja Adrien Fourmaux. Tänak ja Neuville on mõlemad Portugalis varem võitnud – Neuville 2018. ja Tänak 2019. aastal. Hyundai tiimil on pärast keerulist hooaja algust suur motivatsioon heaks tulemuseks, sest Toyota on seni olnud väga tugev. Nüüd loodetakse kruusal paremat minekut.
M-Spordi Pumasid on aga seekord stardis lausa neli. Lisaks kahele põhisõitjale Munsterile ja McErleanile on stardis ka Martins Sesks ning neljanda Rally1 Pumaga tuleb starti kohalik ärimees Diogo Salvi.
Lisaks Ott Tänakule ja Martin Järveojale on eestlastest WRC2 klassis stardis taas Robert Virves, Georg Linnamäe ja Romet Jürgenson, kes kõik sõidavad sellel korral ka WRC2 sarja punktidele.
Viienda eesti ekipaažina on JWRC klassis aga stardis Joosep Ralf Nõgene ja Aleks Lesk.
Ott Tänak on Portugalis alati kiire olnud – 2019. aastal võitis ta siin, mullu jäi ta napilt teiseks. Tänaku enda sõnul on Portugali ralli tema jaoks eriline: “Siin on teed, mis mulle väga meeldivad, ja atmosfäär on alati võimas. Meie eesmärk on alati võidelda poodiumikoha eest, aga tuleb teha korralik töö ja võtta maksimum sellest, mis meil on. Kindlasti tuleb raske nädalavahetus, sest katsed on pikad ja teed lähevad teisel läbimisel väga karmiks,” kommenteeris Tänak enne rallit.
Kokkuvõttes on Portugali ralli hooaja esimene tõeline kruusalahing, kus selgub, millised tiimid ja sõitjad on kruusal kõige tugevamad. Ees ootavad kiired ja tehnilised katsed, muutlikud teeolud ning tihe rebimine kõrgeimate kohtade nimel. Tänak ja Järveoja lähevad rajale kindlasti võidu peale ning kui kõik klapib, võib Eesti rallipaar taas poodiumile jõuda.
Võistlusel aitab silma peal hoida ka ralli.ee kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.
Portugali ralli eelvaade: