Hyundai tehniline direktor François-Xavier Demaison rääkis väljaandele Dirtfish, et Ott Tänaku Portugali ralli liidripositsioonilt kukutanud roolivõimendi rikke põhjustas tugev löök Amarante katsel, mis viis roolilati purunemiseni.
Tänak kaotas roolivõimendi Amarante katse keskel, olles parasjagu rallit juhtimas.
Rikke tõttu muutus auto juhtimine äärmiselt raskeks ning kaardilugeja Martin Järveoja võttis üle käiguvahetuse, et leevendada Tänaku koormust.
Üle 40 sekundi kaotust kahe katsega kukutas Tänaku kolmandale kohale, jäädes teisena jätkavast Kalle Rovanperäst 8,5 sekundi kaugusele.
Demaison selgitas portaalile DirtFish, et rikke põhjustas katkine roolilatt, mille kest oli löögi tagajärjel purunenud. „Roolilatt oli katki ja selle kest lihtsalt lõhki. Tükk alumiiniumist on latilt puudu,“ ütles ta.
Rikke tõenäoliseks algpõhjuseks oli tugev löök vastu kivi. Teisedki sõitjad olid varem tähelepanu juhtinud kivirohketele rööbastele nii Cabeceiras de Basto kui ka Amarante katsel. Sébastien Ogier tunnistas oma insenerile enne Amarante teist läbimist, et „neis tingimustes võib juhtuda mida iganes“.
Demaison tunnistas, et Tänaku ja Ogier’ võiduvõitluses tuli sõita piiri peal. „Kõik nägid, kuidas need kaks väga kiiresti sõitsid ja rööbastes oli palju kive. Sellistes tingimustes tuleb loota, et veab – et mõni kivi midagi ära ei lõhu,“ sõnas ta.
Hoolimata kaotatud liidrikohast ei kahetse Hyundai meeskond Tänaku riskialtit lähenemist. „Me oleme olukorras, kus peame vahet vähendama, seega tuleb suruda – ja selliseid asju võib juhtuda,“ ütles Demaison. „Kui meenutada eelmise aasta Kreeka rallit, siis seal ei pidanud meie suruma – Toyota pidi, ja me lõpetasime 1-2-3. Olukorrad muutuvad kiiresti. Paraku peame nüüd riske võtma, sest oleme mõlemas meistrivõistluste arvestuses maas.“
Enne pühapäevaseid viimaseid kuute kiiruskatset hoiab Tänak kolmandat kohta, Thierry Neuville on tema järel 8,5 sekundi kaugusel neljas. Adrien Fourmaux keskendub pühapäeval punktidele pärast reedest katkestamist katkise vedrustuse tõttu.