Kevadel hakkasid liikuma spekulatsioonid, et Hyundai WRC meeskond võib sarjast lahkuda juba tänavuse hooaja lõpus või hiljemalt 2026. aasta järel.
Tiimi juht Cyril Abiteboul pole viimasel ajal rallivõistlustel aktiivselt osalenud, kuna tema fookus on nihkunud kestvussõitude sarja (WEC) projektile. Ta andis siiski Sardiinia rallil mõista, et lõplik otsus Hyundai jätkamise kohta tehakse enne suvist pausi, tõenäoliselt augusti alguseks.
Abiteboul tõi välja, et Hyundai analüüsib hetkel investeeringute tasuvust ja sarjas osalemise brändilist väärtust.
Tema sõnul on autotööstus keerulises olukorras, mistõttu peab iga osalemisotsus olema strateegiliselt põhjendatud. Toyota ülekaal ja WRC üldine konkurentsitase ei tee olukorda lihtsamaks.
Rahvusvaheline Autoliit (FIA) avalikustas sel nädalal 2027. aasta uute reeglite aluspõhimõtted, millega algab rallimaailma meistrivõistluste sarjas uus, koguni kümme aastat kestev klassifitseerimistsükkel. Tulevased kõrgeima taseme võistlusautod hakkavad suuresti põhinema Rally2-klassi tehnoloogial ning nende hinnapiiriks seatakse 345 000 eurot.
Hyundai jaoks on olnud alati kõige olulisem vabadus valida jõuallikat. Kuigi ametlikku teadet selle kohta pole veel avaldatud, kirjutab Soome väljaanne, et alates 2027. aastast võivad tiimid ise valida oma masinatele jõuallika – olgu selleks sisepõlemismootor, hübriidsüsteem või mõni muu alternatiivne lahendus, näiteks vesinik- või elektrimootor.
Kui Rallit.fi pöördus Abitebouli poole kommentaari saamiseks, ei olnud FIA reegleid veel ametlikult avalikustanud, kuid kõik viitab sellele, et Korea tootja suutis oma soovi läbi suruda.
„Otsime endiselt viise, kuidas need uued reeglid meie tehnoloogiliste eesmärkidega ühildada, sest autotootjana oleme pühendunud innovatsioonile ja elektrifitseerimisele. Lõplikke lahendusi veel pole, aga liigume selles suunas,“ selgitas Abiteboul Sardinia rallil Hyundai tulevikuplaane pärast 2026. aastat.
„Teeme tihedat koostööd FIA-ga, et luua sarjale tugev alus, mis õigustab meie osalemist. Samuti vajame võistlussarja, mis oleks avatud erinevatele tehnoloogiatele ja energialahendustele. Olen optimistlik, et suudame leida toimiva lahenduse,“ lisas ta.

















