Autoralli MM-sarja on ees ootamas suured muutused, ja Uus-Meremaa rallitäht Hayden Paddon plaanib neist osa saada – seekord mitte pelgalt roolikeerajana, vaid omaenda meeskonnaga.
„Motorsport on minu elu, ja ma ei näe seda kuidagi teisiti,” ütles 37-aastane Paddon intervjuus portaalile Speedcafe.
„Lõppeesmärk oleks, et meil oleks oma WRC-tiim. Muidugi sõltub see reeglitest – kõik tähed peavad õigesti joonduma, et see teoks saaks.”
Paddon on varem kuulunud Hyundai tehasemeeskonda ja jätkanud aktiivselt võistlemist Euroopa ning Uus-Meremaa rallisarjades. Tema Paddon Rally Group on tuntud ka uuendusmeelsuse poolest – meeskond ehitas maailma esimese täiselektrilise ralliauto Hyundai Kona baasil, mis on osalenud mäkketõusuvõistlustel ja rallidel.
„Tahaksin ehitada omaenda auto,” kinnitas ta. „See on see suund, kuhu ma soovin liikuda, aga see sõltub, millises suunas need reeglid lähevad. Euroopas kutsutakse seda ‘tuner team’ lahenduseks – kindlad raamid, mille sees saab ise loovalt tegutseda. Just see muudaks asja meie jaoks võimalikuks.”
FIA kinnitatud 2027. aasta WRC uue põlvkonna tehnilised reeglid avavad tee väiksematele tiimidele – autod põhinevad küll toruraamil, kuid annavad suurema vabaduse disainis ja kulude optimeerimises. See võiks Paddoni hinnangul tuua sarja tagasi rohkem eraosalejaid, nagu oli WRC kuldajastul.
„Praegu on WRC-s liiga vähe võistlejaid ja ettearvamatus puudub. Kui minna tagasi parimatesse aegadesse, oli stardis 20 erameeskonda – nüüd on heal juhul üks. Me vajame neid kiireid kohalikke, kes tulevad ainult ühele rallile, ja asfaldispetsialiste. See ongi WRC tippvorm,” sõnas ta.
Paddon usub, et uute reeglitega saab WRC tagasi oma hiilgeajad. Tema hinnangul on praegused Rally2-autod väga hea baas, mida edasi arendada. „Kui paned sellele autole suurema tiiva ja paar millimeetrit suurema õhuvõtuava, on sul sisuliselt 2016. aasta WRC-auto. Keegi ei kurtnud siis, et autod oleks aeglased – kõik nautisid vaatemängu,” selgitas ta, viidates oma praegusele Hyundai i20 Rally2-le.
Kuigi Hyundai võimalik lahkumine MM-sarjast võib muuta jõujooni, ei lase Paddon sellel end heidutada. „Ma pole veel liiga vana ja tunnen, et sõidan endiselt heal tasemel. Kui aga tunnen, et ma ei suuda enam konkurentsis püsida, siis ma ei tee seda lihtsalt niisama. Ma ei taha kellegi aega ega raha raisata,” rääkis ta oma tulevikuplaanidest ausalt.
„Tahan, et meie meeskonnas ei oleks ainult mina roolis – soovin kaasata ka nooremaid sõitjaid,” lisas ta. „Ma tean, et ma ei saa igavesti sõita, aga usun, et mul on veel veidi energiat varuks.”
Hayden Paddon jätkab 2025. aasta hooaega EROAD Austraalia rallimeistrivõistlustel, startides järgmisena Rally Queenslandil 4.–6. juulil.