Möödunud nädalal avaldati autoralli MM-sarja järgmise hooaja võistluskalender. Ka 2026. aastal on kavas 14 etappi, nagu ka tänavu, kuid mitmete rallide ajakavas on tehtud märkimisväärseid muudatusi.
Kõige suurem üllatus oli USA etapi puudumine. Varem peaaegu kokkulepitud USA MM-ralli jäi teadmata põhjustel lõpuks siiski kavast välja. Samuti on kalenderist välja langenud Kesk-Euroopa ralli.
Olulised muudatused puudutavad ka Jaapani ja Itaalia rallisid – need on omavahel kohad vahetanud. Kui Jaapan on traditsiooniliselt kalendris olnud hooaja lõpus, siis nüüd peetakse see etapp juba mais. Itaalia võõrustab MM-rallit oktoobris, olles hooaja eelviimane etapp.
WRC võistlusjuht Simon Larkin selgitas muudatuste tagamaid Soomes Jyväskyläs toimunud ralli raames.
„Mai ja juuni vaheline aeg sobib Jaapanile loogilisemalt. See toob mitmeid eeliseid,“ sõnas Larkin ajakirjanikele, kirjutab Rallit.fi.
„Asfaltralli lisamine kruusarallide vahele aitab sportlikust vaatenurgast tasakaalu hoida,“ lisas ta. Käesolev hooaeg on taas tõestanud, et MM-sarja liidritel on kruusaradadel esimesena startides märkimisväärne ebasoodne positsioon. Asfaldil võib esimene stardipositsioon aga olla hoopis eeliseks.
„Näiteks Elfyn Evansil ei ole sel hooajal avastardipositsioonilt kindlasti kõige lihtsam roll olnud, seega oleme seda nüüd ka arvesse võtnud,“ tõi Larkin välja.
Kalendri ümberkujundamise taga on aga ka suurem strateegiline plaan – nimelt soovib MM-sari lisada tulevikus veel ühe Aasias või Vaikse ookeani piirkonnas toimuva etapi. Jaapani ralli nihutamine varasemaks aitab logistikat paremini korraldada ning avab võimaluse lisada kalendrisse veel üks selle piirkonna võistlus alates 2027. aastast.
„See muudatus muudab meretranspordi ajaplaanid paindlikumaks ning loob võimaluse lisada veel üks etapp Aasiasse ilma logistikahäireteta,“ selgitas Larkin. „Meie soov on alati olnud, et Aasias või Vaikse ookeani piirkonnas toimuks rohkem etappe – nüüd on selleks ruumi ja võimalust.“
Praegu käib aktiivne suhtlus Austraalia, Uus-Meremaa ja Hiinaga uue ralli korraldamise osas. Lisaks on Indoneesia valitsus juba allkirjastanud WRC promoootoriga vastastikuse mõistmise memorandumi MM-ralli naasmise kohta. Viimati sõideti seal MM-etapp 1997. aastal. Uus-Meremaa võõrustas rallit 2022. aastal ning Hiinas toimus MM-etapp viimati 1999.
Hiinat peetakse aga MM-sarja jaoks strateegiliselt eriti tähtsaks turuks – riigi tohutu suurus ja potentsiaalne fännibaas võiksid sarjale tuua märkimisväärse hulga uusi huvilisi ja tugevdada majanduslikku alust.
Larkin vihjas, et uudised uue võistluse kohta võivad tulla üsna pea: „Loodan, et saame 2027. aasta kohta ametliku teadaande teha juba paari kuu jooksul. See on väga põnev – meil on rohkem häid võimalusi, kui mahub kalendrisse.“
Kui uue võistluse lisamine saab kinnituse, võib MM-sarja kalender 2027. aastast alates laieneda kuni 15 etapini.

















