Toyota rallitiim on viimastel aastatel nautinud erakordset edu autoralli MM-sarjas. Pärast pikka pausi naasis Toyota WRC-sarja 2017. aastal ning juba järgmisel hooajal saavutati tootjate maailmameistritiitel. Sellest ajast alates on meeskond olnud tipus – järjest on võidetud viis tootjate tiitlit, ja praegu ei paista ühtki märki, et see võiduseeria võiks katkeda.
Järgmine suur väljakutse seisab ees 2027. aastal, kui jõustuvad uued tehnilised reeglid. Autospordis on tavaline, et uued reeglid võivad meeskondade vahelist jõudude tasakaalu oluliselt muuta, kuid Toyota on seni suutnud suurematest probleemidest hoiduda.
Meeskonna tehniline juht Tom Fowler on kindel, et Toyota suudab ka seekord muudatustega hästi kohaneda.
„See on osa nii meie meeskonna kui kogu ettevõtte strateegiast. Kui vaadata meie esitusi viimase kaheksa hooaja jooksul, siis kõige parem näide meie kohanemisvõimest ongi just see, kuidas oleme reeglimuudatustega toime tulnud,“ selgitas Fowler Rallit.fi-le..
Ta tõi välja, et läbi ajaloo on mitmel tiimil olnud kiireid autosid ja tugevaid tulemusi, kuid reeglite muutudes on nad mingil hetkel pildilt kadunud ning naasnud alles aastate pärast. Toyota puhul pole seda seni juhtunud – vastupidi, meeskond on suutnud iga muutusega kaasa minna.
„Toyota arengukõver on olnud pidevas tõusus alates 2017. aastast. Oleme arendanud kolme erinevat autot – WRC, Rally2 ja Rally1 –, ning tulemused on püsinud stabiilselt kõrgel tasemel. See tuleneb sellest, et oskame õigesti jaotada oma ressursse ja seada prioriteete vastavalt sellele, mis toimub praegu ja mis ootab ees tulevikus,“ märkis Fowler.

Kuigi 2027. aasta reeglid pole veel igas detailis paigas, on suuremad suunad juba selged. Fowler usub, et kõik tootjad peaksid nüüdseks teadma, kuhu suunas liigutakse.
„Olenemata reeglitest on 2027. aasta väga oluline tähis. Meie kogemus näitab, et targem on alustada ettevalmistustega varakult, mitte jääda ootama. Seda teeme ka praegu,“ kinnitas ta.
Mida varem uued reeglid avalikustatakse, seda rohkem on meeskondadel aega reageerida. Toyota on juba tööga alustanud.
„Täpseid kuupäevi on raske anda, sest osa infost on ilmselgelt sisemine. Aga üldiselt võib öelda, et auto disainimine võtab umbes aasta ja testimine veel aasta. Reeglid on olnud saadaval kuus kuud, seega annab see aimu, kus me oleme,,“ tunnistas Fowler.