Hyundai tehniline juht seadis kahtluse all Lõuna-Korea autotootja jätkamise WRC-sarjas 2027 aastal, kui hakkavad kehtima uued reeglid – “See lihtne auto, mida FIA 2027. aastaks propageerida tahab, meile tegelikult huvi ei paku.”
Suve jooksul liikus rohkelt spekulatsioone, justkui võiks autotootja hooaja lõppedes MM-sarjast lahkuda. Vahetult enne Soome rallit lükkas meeskond need kuulujutud ümber ning kinnitas oma osalemist vähemalt kuni 2026. aastani.
Samas jääb lahtiseks, kas Hyundai jätkab WRC-s ka 2027. aastal, kui jõustuvad uued tehnilised reeglid ja võistlusautod. Alates 2027. aastast piiratakse tipptasemel ralliautode maksimummaksumust 345 000 euroni ning nende võimsust vähendatakse – uutes autodes hakatakse kasutama praegu Rally2 klassis kasutatavaid sisepõlemismootoreid.
Uued tehnilised reeglid peaksid kehtima kuni kümme aastat ning FIA on vihjanud, et tulevikus lubatakse rohkem vabadust jõuallikate osas – näiteks võiks kasutada hübriid- või elektriajameid. Siiski pole täpsustatud, millal sellised muudatused jõustuda võiksid.
Praeguse seisuga on tõenäoline, et vähemalt 2027. ja 2028. aastal kasutatakse WRC tippkategoorias vaid sisepõlemismootoreid, kui just mitmed tootjad ei suru FIA-t tegema kiiremaid muudatusi. Hyundai on juba andnud mõista, et Rally2-põhine mootoriplatvorm neid ei rahulda.
„Me kaalume osalemist juhul, kui reeglid annavad rohkem vabadust jõuallika osas. Hyundai-sugune tootja soovib näidata rohkem tehnoloogiat,“ ütles Hyundai tehniline direktor François-Xavier Demaison väljaandele Motorsport.com.
„Hyundai soovib järgida põhimõtet ‘võida pühapäeval, müü esmaspäeval’. See lihtne auto, mida FIA 2027. aastaks propageerida tahab, meile tegelikult huvi ei paku,“ lisas ta ning rõhutas, et FIA peaks kiiresti andma rohelise tule alternatiivsetele jõuallikatele – vastasel juhul võib Hyundai WRC-st taanduda.
„Kui otsus tuleb kiiresti, saaksime veel ka 2028. aastaks valmistuda. Aga see ei sõltu meist,“ märkis Demaison.
FIA pole veel otsustanud, millal alternatiivsetele jõuallikatele roheline tuli antakse.
„Me pole veel langetanud lõplikku otsust selle kohta, millal alternatiivse tehnoloogia kasutamine lubatakse,“ ütles FIA maanteespordi direktor Emilia Abel. „Võimalus on olemas, vastav raamistik on määrustes olemas, kuid lõplikku otsust pole seni tehtud.“
Hetkel on Toyota ainsana kinnitanud, et töö uute 2027. aasta reeglitele vastava auto kallal juba käib.