Kui veel hiljuti spekuleeriti, et Prantsusmaal nähtud Lancia testiauto võib viidata tootja naasmisele WRC kõrgeimasse klassi, siis värske info põhjal on selge, et tegemist on hetkel veel Rally2 klassi autoga.
Esmaspäeval Prantsusmaal toimunud testil istus Lancia Ypsilon Rally2 prototüübi roolis kogenud prantslane Yoann Bonato.
Tegemist ei olnud 2027. aasta WRC-masina testiga nagu alguses arvati, kuna selle klassi autode arendus pole veel nii kaugel. Nimelt alustas FIA alles pärast Soome rallit uute autode šassiide kokkupõrketeste. Kui need edukalt läbitud, saadetakse esimesed šassiid tootjatele alles lähinädalatel. Hetkel on uue põlvkonna WRC-autode arenduseks registreeritud vaid Toyota, avaldas hinnatud ralliajakirjanik Andrea Gambardella.
See tähendab, et ilma vastava šassiita pole WRC-auto testimine tehniliselt võimalik, mistõttu Lancia ei saanud kindlasti testida 2027. aasta WRC-versiooni – eriti olukorras, kus isegi Toyota pole veel oma šassiid kätte saanud.
Saksa väljaande andmetel on uus Lancia Ypsilon Rally2 mõeldud asendama seni Rally2 klassis kasutusel olnud Citroën C3 Rally2 mudelit, mille homologatsioon lõpeb pärast 2025. hooaega. Nii Citroën kui Lancia kuuluvad Stellantise kontserni. Sama allikas märgib, et „kõik viitab nüüd sellele, et Lancia osaleb tuleva aasta jaanuaris Monte Carlo MM-rallil kahe Rally2 autoga“.
Rally2 autode kasuks räägib ka asjaolu, et suuremad autotootjad on viimastel kuudel korrigeerinud oma varasemaid strateegiaid, astudes sammu tagasi täielikust elektrifitseerimisest ning pöörates taas tähelepanu väiksematele ja taskukohasematele sisepõlemismootoriga mudelitele.
Ka Škoda on kinnitanud, et plaanib jätkata Fabia mudeli tootmist vähemalt aastani 2031. See tähendab, et ka nende edukas Rally2-klassi Fabia saab enne homologatsiooniperioodi lõppu veel ühe uuenduse – vastavalt reeglitele on täielik uus homologatsioon võimalik iga nelja aasta
Video Lancia testist: