• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 11, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Rovanperä šokkotsus lõi ralliturul kaardid segi – kas Tänaku jaoks avaneb uks Toyotasse?

Indrek Indrek
9.10.2025 17:19
WRC
Ott Tanak ja Kalle Rovanperä Rally New Zealand 2022 Foto: Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tanak ja Kalle Rovanperä Rally New Zealand 2022 Foto: Hyundai Motorsport GmbH

324
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Kolm kuud enne uue MM-hooaja algust valitseb WRC-sarjas tavapärasest veelgi suurem teadmatus. Meeskondade koosseisud on endiselt lahtised ning seni on ametlikult kinnitatud vaid üks sõitja. Tänane päev tõi aga kaasa suure uudise: Kalle Rovanperä teatas, et tema 2026. aastal MM-sarjas ei osale.

 

Hyundai võimalikust lahkumisest õhus olnud kahtlused on küll hajunud, ning Rally1 klassis jätkavad uuel hooajal kolm meeskonda – Toyota, Hyundai ja M-Sport. Ometi on seni ainult üks nimi, kelle leping Hyundaiga on pikendatud ja see on Thierry Neuville. Kõik ülejäänu on lahtine ja spekulatsioonideks viljakas pinnas.

Just selles ebakindlas olukorras omandab Rovanperä otsus erilise kaalu. Toyota, kellele ta on viimastel aastatel toonud stabiilsust ja tiitleid, peab nüüd leidma uue esinumbri. Ning sel hetkel kerkib esile nimi, mis fännide seas pole kunagi radarilt kadunud – Ott Tänak.

Tänaku ja Toyota lugu: peatükk, mida paljud soovivad taas avada

Kui Tänak 2019. aastal Toyotaga maailmameistriks krooniti, tundus tema ja Jaapani tootja koostöö peatamatu. Yaris ja Tänak olid justkui loodud üksteise jaoks: kiiruskatseid võideti järjepidevalt, enesekindlus paistis välja igast stardist.

Seetõttu oli tema lahkumine tiimist paljude jaoks üllatav. Viimased viis aastat pole toonud oodatud kordaminekuid – Hyundai i20 pole kunagi pakkunud sama tunnetust ega sobivust. Ka lühike periood M-Sportis jäi suuresti tulemusteta.

Rallihooaeg 2026 võib aga avada uue võimaluse. Rovanperä loobumine jätab Toyota tiimi vaba koha – mitte lihtsalt koha, vaid liidri positsiooni. Kas see võiks kuuluda taas Tänakule?

Kes on Toyotas alles ja kelle võimalused tõusevad?

Toyota tiimist võib eeldada Takamoto Katsuta jätkamist, kelle Jaapani päritolu ja tihedad sidemed tootjaga pakuvad talle tugevat positsiooni. Sami Pajari võib samuti pälvida koha, ehkki esialgu pigem arendussõitjana.

Sebastien Ogier, kes viimastel hooaegadel on osalenud vaid valitud etappidel, ei naase suure tõenäoliselt täiskohaga. Elfyn Evans on kuus aastat olnud tiimi stabiilne lüli, kuid vaatamata mitmele teisele kohale pole ta suutnud tiitlit võita. Tema lepinguline seotus Toyotaga on lõppemas ja kindlustunnet tema tuleviku osas ei paista.

Ka Oliver Solberg on mängus – tänavu võidetud Rally Estonia ja WRC2 meistritiitel annavad põhjust teda kaaluda. Kuid isegi, kui noor norralane liitub, jääb tiimi esisõitja koht vabaks. Ja kui Toyota soovib selles rollis näha meest, kes suudab koheselt tiitli nimel heidelda, on Tänaku kogemus ja võimekus loogiline valik.

Mis saab Hyundai ja M-Sporti variantidest?

Kui Tänak ei siirdu Toyotasse, võib ta jätkata Hyundais. Kuid sealgi pole asjad pilvitud. Kuigi 2025. hooajaks on välja toodud uuendatud i20 versioon, pole see auto pakkunud stabiilsust ega usaldusväärsust, mida tiitli nimel võitlemiseks vajaks.

Tänak on ise tunnistanud, et peab auto juhtimiseks kohandama oma loomulikku sõidustiili. “Olen liiga vana kooli mees, et uusi trikke õppida,” on ta öelnud, viidates raskustele masina tunnetamisel.

Samuti on Hyundai võistkonna sisekliima ja arendussuund olnud mõlemalt sõitjalt – Tänakult ja Neuville’ilt – saanud avalikku kriitikat. Võrreldes Toyota usaldusväärsusega on Hyundai positsioon ebakindlam.

M-Sporti naasmine on äärmiselt ebatõenäoline. Ilma tehase toetuseta on tiimil piiratud võimalused ja Tänaku-suguse tippsõitja jaoks ei suuda Ford Puma pakkuda konkurentsivõimelist platvormi.

Võimalik ka ootamatu lahendus: paus või lõpp?

Tänaku puhul ei saa välistada ka kõige ootamatumat käiku – tippspordist taandumist. Mitte tingimata täielikult, kuid WRC-sarjast vähemalt ajutiselt. Rovanperä otsus võib olla eeskujuks: keskendumine muule, pausi võtmine või muudele projektidele pühendumine.

Selline samm oleks loogilisem aasta pärast, sest 2027. aastal seisab WRC-sarjal ees tehniline revolutsioon – praegused Rally1 autod kaovad ja algab uus ajastu. Tänaku jaoks tähendaks see taas nullist alustamist. Kas ta soovib sellesse rongi veel kord astuda?

Samas – unistus teisest MM-tiitlist ei ole kindlasti kadunud. Kui 2025. aasta rong on peaaegu läinud, siis 2026 võib olla veel viimane tõsine katse. Just nüüd, kui on tekkinud vaba koht tiimis, kus ta kunagi säras.

Kokkuvõte: WRC talv tuleb põnevam kui kunagi varem

Rovanperä otsus on tõuganud kogu rallituru liikvele. Kui seni valitses vaikus ja ettevaatlikkus, siis nüüd on tühimik, mille täitmiseks jagub kandidaate, aga ainult mõned neist on valmis võtma vastutust tiitli nimel.

Ott Tänaku naasmine Toyotasse pole enam pelgalt fännide unistus – see on reaalne stsenaarium. Kas see ka juhtub, sõltub nüüd tema otsusest – ja Toyota valikutest. Aga igal juhul on selge: 2026. aasta hooaeg võib tuua kaasa suuri muudatusi, ja eestlased loodavad, et nende mees on taas mängu keskel.

Märksõnad: Kalle RovanperäOtt Tänak
Share130Tweet81Send

Soovitame sulle ka neid

Ott Tänak Sardiinia ralli 2025, Foto: : Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Tänak välistas Toyotasse naasmise ja lükkab ümber levivad kuulujutud

11.10.2025 13:11
Ott Tanak, Martin Jarveoja Kesk-Euroopa ralli 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Hyundai tehnikajuht selgitas, miks Tänak stardib Kesk-Euroopas vana autoga

10.10.2025 15:03
Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Jonne Halttunen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Latvala avaldas Rovanperä lahkumise tagamaid: Kalle sai Toyotalt vaid kaks valikut

10.10.2025 14:19
Ott Tänak, Monte Carl oralli 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak teeb siiki sammu tagasi ja stardib Kesk-Euroopa rallil Monte-Carlos kasutatud Hyundaiga

10.10.2025 11:30
Ott Tanak Kesk-Euroopa rallil 2024, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak enne Kesk-Euroopa rallit: ilm, pidamine ja kogemus saavad määravaks

10.10.2025 11:12
Ott Tanak ja Kalle Rovanperä Rally New Zealand 2022 Foto: Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Rovanperä šokkotsus lõi ralliturul kaardid segi – kas Tänaku jaoks avaneb uks Toyotasse?

9.10.2025 17:19

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Ott Tänak Sardiinia ralli 2025, Foto: : Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak välistas Toyotasse naasmise ja lükkab ümber levivad kuulujutud

Indrek
11.10.2025 13:11
0

Ott Tanak, Martin Jarveoja Kesk-Euroopa ralli 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai tehnikajuht selgitas, miks Tänak stardib Kesk-Euroopas vana autoga

Admin
10.10.2025 15:03
0

Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Jonne Halttunen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala avaldas Rovanperä lahkumise tagamaid: Kalle sai Toyotalt vaid kaks valikut

Indrek
10.10.2025 14:19
0

Ott Tänak, Monte Carl oralli 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak teeb siiki sammu tagasi ja stardib Kesk-Euroopa rallil Monte-Carlos kasutatud Hyundaiga

Indrek
10.10.2025 11:30
0

Ott Tanak Kesk-Euroopa rallil 2024, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak enne Kesk-Euroopa rallit: ilm, pidamine ja kogemus saavad määravaks

Indrek
10.10.2025 11:12
0

Georg Valdek
Kurvilise tee legendid

Kas teadsid kes on Eedo Raide kaardilugeja Georg Valdek?

24.01.2023 15:02

Tänane Top

Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Jonne Halttunen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala avaldas Rovanperä lahkumise tagamaid: Kalle sai Toyotalt vaid kaks valikut

10.10.2025 14:19
Ott Tänak Sardiinia ralli 2025, Foto: : Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak välistas Toyotasse naasmise ja lükkab ümber levivad kuulujutud

11.10.2025 13:11
OTSE: Saaremaa ralli teise päeva otseülekanne

OTSE: Saaremaa ralli teise päeva otseülekanne

11.10.2025 11:21
Ott Tänak, Monte Carl oralli 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak teeb siiki sammu tagasi ja stardib Kesk-Euroopa rallil Monte-Carlos kasutatud Hyundaiga

10.10.2025 11:30
Vaiko Samm ja Kaimar Taal Saaremaa ralli 2025, Foto: ewrc-results.com/sotsiaalmeedia

Saaremaa rallil juhtus tõsine avarii – sõitja viidi haiglasse kontrolli

11.10.2025 13:26
Ott Tanak, Martin Jarveoja Kesk-Euroopa ralli 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai tehnikajuht selgitas, miks Tänak stardib Kesk-Euroopas vana autoga

10.10.2025 15:03

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee