Ott Tänak stardib järgmisel nädalal toimuval Kesk-Euroopa rallil Hyundai i20 N Rally1 autoga, mis vastab Monte Carlo rallil kasutatud spetsifikatsioonile. Eestlane usub, et just see vanema spetsifikatsiooniga auto sobib paremini madala haarduvusega asfalditingimustesse.
Hyundai on juba varem teatanud, et Tänak ei kogu sellelt etapilt tootjapunkte, mis annab talle rohkem vabadust autokomponentide valikul võrreldes konkurentidega. Tänaku kasutatav i20 põhineb sisuliselt 2024. aasta versioonil – eemaldatud on hübriidsüsteem ning turbolaaduril on väiksem õhupiiraja. Autole paigaldatakse ka uus mootor.
Tema tiimikaaslased Thierry Neuville ja Adrien Fourmaux kasutavad samal ajal uusimat, 2025. aasta spetsifikatsiooniga autot, mis sisaldab värskeid vedrustuse uuendusi.
Tänak tiimi selge prioriteet
Tšiili ralli järel kinnitas Neuville väljaandele DirtFish, et Hyundai fookus asfalditestidel on nüüd pigem auto arendamisel kui seadistuse lihvimisel. Hyundai ametliku teate kohaselt keskenduvad Neuville ja Fourmaux selgelt auto tehnilise paketi edasiarendamisele ülejäänud hooajaks ja järgnevaks aastaks.
Tänak, kellel oli võimalus testida nii 2024. kui ka 2025. aasta versiooni, eelistas teadlikult vanemat varianti. Fourmaux oli samuti avaldanud soovi kasutada vanemat autot, kuid tema ülesandeks jäi uue masina testimine.
Hyundai tehniline juht François-Xavier Demaison kinnitas DirtFishile, et Kesk-Euroopa rallil on Tänak tiimi selge esisõitja:
„Jah, Ott on meie suurim prioriteet,” ütles Demaison. „Ta on endiselt võitluses MM-tiitli nimel. Thierry on samuti pildil, aga Ott on meie parim võimalus tiitlivõitlusesse sekkuda, seega anname endast kõik, et ta koguks sellelt rallilt maksimaalselt punkte.”
Tänaku peamine põhjus vanema auto valikul oli platvormi stabiilsus – ta teab, et Monte Carlo spetsifikatsioon töötab hästi libedal asfaldil, mis annab talle võimaluse keskenduda pigem rehvivalikutele kui auto seadistusele.
„Pärast seda, kui Ott proovis uue spetsifikatsiooniga autot, ütles ta selgelt, et selle auto kallal tuleb veel tööd teha, et see sobiks libedatesse oludesse nagu Kesk-Euroopas.”
„Ta eelistas Monte Carlo spetsifikatsiooni, sest siis saab keskenduda ainult rehvidele ja teab, kus ta on. Ja see oli tema peamine mure – Kesk-Euroopas on rehvivalik ja -kombinatsioon väga tähtis. Auto seadistuste kohandamine on keeruline ja ajamahukas, mistõttu ei jää rehvidega tegelemiseks piisavalt aega.“