Toyota WRC meeskonnal on juba Kesk-Euroopa MM-rallil võimalus kindlustada 2025 aasta tootjate tiitel. Nende suurim rivaal Hyundai on punktitabelis 125 punktiga maas, mis tähendab, et Toyota võib tiitli kindlustada juba nüüd, kui suudab säilitada vähemalt 120-punktilise edu enne hooaja kahte viimast etappi.
Kuigi teoreetiliselt on Hyundai’l veel võimalus konkurentsi sekkuda, nõuaks see juba imet – Toyota kõik autod peaksid katkestama nii Jaapani etapil novembri alguses kui ka hooaja viimasel võistlusel Saudi Araabias.
Võidetud meeskondlike tiitlite arvestuses jagab Toyota praegu teist kohta koos Citroëniga – mõlemal on kaheksa meistritiitlit. Kui käesolev tiitel võidetakse, jäädakse esikohal oleva Lancia rekordist vaid ühe tiitli kaugusele.
Toyota tiimipealik Jari-Matti Latvala märkis, et meeskond sai Lõuna-Ameerika etappidelt head tulemused, mis annab hea lähtekoha ka Kesk-Euroopa ralliks.
„Vajame ka siin head tulemust, kui tahame esimesel võimalusel tootjate meistritiitlit kindlustada,” ütles Latvala Rallit.fi-le. „Aga meie sõitjatel ei lasu selle pärast mingit survet – nad saavad keskenduda oma võitlusele individuaalses arvestuses, kus konkurents on endiselt väga tihe.”
Latvala ennustab Kesk-Euroopa rallile keerulisi olusid. Muutlik sügisilm ja erinevad teeolud kolmes riigis muudavad ralli väljakutsuvaks.
„Oleme varem näinud, et see ralli võib olla väga keeruline. Teekatted erinevad riigiti ja pidamine muutub pidevalt. Kurvide lõikamisel võib teele tuua palju muda ning hommikused külmad muudavad olud veelgi keerulisemaks. Vead on sellistes tingimustes kerged tulema,” lisas Latvala.
Individuaalses punktiarvestuses juhib Toyota kolmik – Sébastien Ogier edestab Elfyn Evansit kahe punktiga ning Kalle Rovanperä on 21 punkti kaugusel liidrist.
„Kõigil kolmel on head võimalused tiitlile, aga keegi neist ei saa enam katkestamist lubada,” rõhutas Latvala.
Kesk-Euroopa MM-ralli koosneb 18 kiiruskatsest, mille kogupikkus on üle 300 kilomeetri. Võistlus algab neljapäeval testikatsega.