Eesti aja järgi neljapäeva hommikul kell 09.01 antakse start Kesk-Euroopa MM-ralli testikatsele. WRC hooaja 12. etapile on registreerunud 47 võistluspaari, kellest 10 stardivad Rally1 autodel.
Nelja võistluspäeva jooksul tuleb võistlejatel sõita 18 kiiruskatset ja läbida 306,08 katsekilomeetrit, millest ligi 150 km on uued. Austrias, Saksamaal ja Tšehhis sõidetava võistluse kogudistantsiks on 1457 km, mis on 130 km lühem, kui möödunud aastal. Hoolduspark asub Saksamaal, Passaus.
Kas Toyota kindlustab viienda järjestikuse tootjate MM-tiitli?
Pärast seitset järjestikust kruusarallit on MM-sari tagasi asfaldil ja just Kesk-Euroopa teedel on Toyota Gazoo Racing meeskonnal esimene võimalus kindlustada tänavune tootjate MM-tiitel. Viienda järjestikuse tiitli poole liikuvale Jaapani autotootjale tagab eeloleva nädalavahetuse lõpuks tiitli vähemalt 120 punktine edu lähimate jälitajate ees.
Toyota saadab Austria, Saksamaa ja Tšehhi teedele starti viis võistluspaari, kellest kolm hoiavad MM-punktitabelis esikolmiku kohti.
MM-liidritena lähevad starti Sebastien Ogier / Vincent Landais, kes pole veel kordagi Kesk-Euroopa rallil esikolmikusse jõudnud, kuid pole seal ka varem avapäevale esikohalt startinud. Möödunud aastal olid just prantslased need, kes heitlesid esikoha eest, kuid eelviimase katse sõiduviga jättis nad lõpuks rajaäärde. Just Ogier / Landais oli ainus Toyota võistluspaar, kes eesootava MM-ralli eel said võistelda Austrias sõidetud Herbst rallil, mille nad Hyundai konkurentide Adrien Fourmaux / Alexandre Coria ees võitsid. MM-tiitli eest heitlevad prantslased pole tänavu ühelgi MM-rallil veel TOP3 välja jäänud.
„On väga hea tunne olla seal, kus me oleme ja võidelda meistritiitli eest. Seis on veel väga tasavägine ja ma tean, et need viimased rallid saavad olema rasked. Ma eeldan, et kõik annavad endast parima ja ma tean, et meie konkurendid võivad asfaldil olla tugevad ning see tähendab, et mäng on käimas ja ootan pingelist lahingut. On tore, et see ralli toimub Kesk-Euroopas minu praeguse kodu lähedal ja suure fännide toetusega. See võib olla nõudlik ralli, kuid meil oli eelmisel aastal suurepärane kiirus. Meil oli hea test ja tunne autos hea ning ma annan kindlasti endast parima, et tipptulemus saavutada,“ sõnas Ogier eesootava võistluse eel Toyota pressiteate vahendusel.
Elfyn Evans / Scott Martin jäävad esikohta hoidvatest meeskonnakaaslastest kahe punkti kaugusele. Möödunud aastal olid just britid need, kes Ogier / Landais katkestamise järel Toyota parima tulemuse eest hoolitsesid ja võidust jäi neid toona lahutama vaid 7 sekundit. Montes olid Evans / Martin teised ja Kanaaridel kolmandad.
Kesk-Euroopa võistluse eel rallimaailma karjääri lõpetamise uudisega šokeerinud Kalle Rovanperäl / Jonne Halttunenil on Kesk-Euroopa teedelt head mälestused aastast 2023, kui nad nendel teedel karjääri teise MM-tiitli kindlustasid. Tänavu kõval pinnasel sõidetud rallidest on soomlastel ette näidata Kanaari saarte ralli võit ja vähema kui võidu eest ei minda heitlema ka eesootaval rallil.
Takamoto Katsuta / Aaron Johnston olid möödunud aastal Kesk-Euroopa teedel pühapäeva parimad ja võitsid ka rallit lõpetanud PowerStage katse. Ralli kokkuvõttes kuulus neile neljas koht. Kui Montes nad tänavu katkestasid, siis Kanaaridel olid neljandad.
Sami Pajari / Marko Salminen pole sel hooajal veel asfaldil finišit kirja saanud ja katkestamisega lõppes möödunud aastal Pajari sõit ka Kesk-Euroopa teedel.
Kas Hyundai suudab Kesk-Euroopa võidujada jätkata?
Esimene Kesk-Euroopa MM-ralli sõideti aastal 2023 ja selle võitjatena läksid ajalukku Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe. Mullu olid nendel teedel parimad Ott Tänak / Martin Järveoja, mis tähendab, et kui hooajal 2025 on Toyota võitnud 11 seni sõidetud rallist 10, siis Kesk-Euroopa teedel võib Korea autotootja loota korraliku tulemust.
Hyundai saadab hooaja eelviimase asfaldiralli starti kolm võistluspaari, kellest punktiarvestuses hoiavad parimat kohta Tänak / Järveoja, kes jäävad neljandana liidritest 43 punkti kaugusele. Eestlased olid Kesk-Euroopa MM-ralli poodiumil ka aastal 2023 ja sama soovitakse korrata ka tänavu. Nii eesootaval rallil, kuid ka järelejäänud kahel võistlusel sõidavad Tänak / Järveoja vaid individuaalpunktidele. Selle otsuse tegi Hyundai Tšiili ralli järel, et päästa eestlased mootori vahetuse järel viiest trahviminutist ja anda neile vabad käed ka auto valikul. Eestlased võistlevad Kesk-Euroopa teedel nö. vanema autoga, mis tähendab meeskonna keeles – Rallye Monte-Carlo 2025 spec Hyundai i20 N Rally1.
„Oleme Kesk-Euroopa rallil juba paar korda võistelnud ja teame, mida oodata. See on võistlus, mis sõltub väga ilmastikuoludest. Seal on palju lõikeid ja tee võib muutuda äärmiselt poriseks. Mida kaugemal stardijärjekorras olla, seda rohkem üllatusi ees ootab, sest iga auto tõmbab teele rohkem pori. Sõidustiil ja kogemus on oluline, sest pidamine muutub dramaatiliselt, eriti pärast vihma. Oleme endiselt meistritiitli jahil, seega on tippsoorituse saavutamine ülioluline,“ sõnas kolmapäeval 38. sünnipäeva tähistanud Tänak Hyundai pressiteate vahendusel.
Valitsevad maailmameistrid Neuville / Wydaeghe pole senise hooaja jooksul veel võidurõõmu tundnud ja kindlasti loodavad nad selle vea parandada just eesootaval rallil. Belglased on lisaks eestlastele ainsad, kes seisnud mõlema seni peetud Kesk-Euroopa ralli TOP3 finišipoodiumil.
Nagu eelpool mainitud, siis osalesid Fourmaux / Coria võistluse eel Austrias sõidetud kohalikul rallil ja said seal alla väärt kilomeetrid. Avapäevale seitsmendana startivad prantslased on ainsad Hyundai võistlejad, kes tänavu kõval pinnasel sõidetud rallil TOP3 lõpetanud.
Kes on parim Fordi võistluspaar?
M-Sport Ford World Rally Team saadab Kesk-Euroopa MM-rallil starti juba tuttavad kaks võistluspaari – Gregoire Munster / Louis Louka ja Josh McErlean / Eoin Treacy.
Meeskonnasiseses heitluses on asfaldil tänavu olnud paremad iirlased, kes lõpetasid Montes seitsmendana. Kogemuste osas on Kesk-Euroopa teedel eelis aga Munsteril / Loukal, kes just sellel rallil tegid hooajal 2023 Rally1 autoga asfaldidebüüdi. Möödunud aastal oli nende lõpukohaks kõrge viies.
„Kesk-Euroopa on minu jaoks eriline sündmus, sest see oli esimene asfaldi võistlus, kus ma Rally1 autoga võistlesin. Meil on siin varem häid tulemusi olnud ja olud on olnud üsna sarnased nendega mida ma Belgias ja Luksemburgis sõitsin. Oleme kõvasti tööd teinud, et autoga asfaldil hea tunne oleks, seega vaatame, et kuidas läheb. Ilm võib kõigis kolmes riigis kindlasti väljakutse esitada,“ sõnas Munster eesootava ralli eel M-Sport pressiteate vahendusel.
Kui WRC2 klassis, kus läheb starti üheksa võistluspaari on tänavused meistrid juba selgunud, siis Junior WRC meistrid selguvad just Kesk-Euroopa teedel. MM-liidritena lähevad starti Romet Jürgensoni ja Siim Oja endised meeskonnakaaslased Taylor Gill / Daniel Brkic, kelle punktiedu on Mille Johanssoni / Johan Grönvalli ees 14 punkti. Viimasel etapil on juunioride arvestuses mängus topeltpunktid.
Kesk-Euroopa MM-ralli avakatsele antakse Eesti aja järgi start neljapäeval 15.30.
Loe lisaks ka autosport.ee