Autoralli MM-hooaeg jätkub sel nädalavahetusel Kesk-Euroopa ralliga, kus kihutatakse Saksamaa, Tšehhi ja Austria teedel. Tegemist on tehniliselt keerulise etapiga, kus ligi 60% katsetest on Tänaku sõnul täiesti uued.
„Nagu ikka, Tšehhi osa tingimused näivad kõige keerulisemad,” ütles Tänak enne võistluse algust. „Uusi katseid on ligi 60%, paljud neist libedad ja muutlikud.”
Ralli trajektooril on rohkelt anti-cut takistusi, mis peaksid vältima kurvide lõikamist ning aitama hoida teekatet puhtamana. Tänaku hinnangul võib see tema stardipositsioonile reedeste katsete osas kasuks tulla. „Jah, see on kasuks.” märkis ta. „Kindlasti on anti-cut’idega parem, aga isegi testikatsel oli näha, et saad tihti ratta anti-cut’i ja teeääre vahele mahutada.” Ehk et tee ei jää siiski täiesti puhtaks.
Kesk-Euroopa rallil osaleb Tänak 2024. aasta autoga, kuigi algselt oli plaanis startida 2025. aasta masinaga. „Tahtsime tulla 2025. aasta autoga, aga testi ajal tekkisid tehnilised probleemid, mida polnud võimalik kiiresti lahendada. Kuna 2024. aasta auto oli olemas, pidime sellega jätkama – muidu oleksime tulnud rallile ilma testita,” selgitas Tänak.
Kuna Tänak ei kogu tootjate punkte, ei kaasne mootori vahetusega ajatrahvi. Ometi lükkas ta tagasi väited, et nüüd on kõik või mitte midagi. „Ei, see pole kõik või mitte midagi. See oli lihtsalt ainus võimalus rallil osaleda.”
Tänak hoiab enne Kesk-Euroopa etappi MM-sarja neljandat kohta, kuid punktivahe liidritega on suur. Hoolimata sellest soovib ta hooaega tugevalt lõpetada. „Tundub, et vihma ei tule ja seega peaks ees ootama ilus nädalavahetus. Kolm rallit on veel jäänud. Üritame teha head rallid ja nautida viimaseid starte.”
Tänaku sõnul on esimene kiiruskatse „üsna sõidetav, väga sile ja üllatavalt voolav võrreldes Saksamaa teedega”, kuigi sisaldab ka kruusaseid lõike ja tempot tõstvaid osi.
Laupäevane 10. ja 12. katse viib võistlejad Keply piirkonna metsadesse. „See on rohkem auklik kui teised, palju metsas. Ilmselt mitte nii must kui reedel, aga siiski päeva kõige nõudlikum,” kirjeldas Tänak.
Power Stage, ralli viimane katse, põhineb varasematel lõikudel ning peaks jääma seekord puhtamaks. „Sama katse, mida on varem sõidetud, osad lõigud ka 2023. aastal. Varasemalt oli väga must, aga nüüd on palju anti-cut’e, nii et loodetavasti jääb puhtamaks.”