Kesk-Euroopa MM-ralli esimene pool on Toyota jaoks kujunenud vägagi edukaks – reedese päeva järel kuulusid kolm esimest kohta nende sõitjatele ning meeskonnajuhil Juha Kankkunenil oli põhjust laialt naeratada. Kui seis püsib, võib Toyota kindlustada juba sel nädalavahetusel oma viienda järjestikuse konstruktorite tiitli.
Enne seda rallit edestas Toyota oma suurimat konkurenti Hyundaid 125 punktiga. Meeskondliku tiitli kindlustamiseks piisab, kui edu jääb peale seda rallit vähemalt 120 punkti suuruseks.
See aga tähendab, et meeskonnajuhi rollis tegutseval Kankkunenil on võimalus saavutada midagi erakordset – ta on varem tulnud maailmameistriks Toyota sõitjana, nüüd võib ta pühapäeval tähistada tiitlivõitu ka tiimijuhina.
„Täna oli lihtsalt hea päev. Hommikul paistis, et tuleb kõva andmine, aga Hyundai ei suutnud libedates oludes sammu pidada. Meie mehed näitasid klassi,” rääkis Kankkunen portaalile Rallit.fi.
Ogier ja Rovanperä on seni olnud selgelt kiireimad, kuid laupäeval seisab neil ees keerulisem päev – nad stardivad tagant, kus teeolud on mustemad. Kankkunen ei näe selles aga põhjust muretsemiseks.
„Nad sõitsid juba täna [reedel] hästi, kuigi tee oli must. Stardipositsioon mõjutab, aga need mehed saavad hakkama,” usub ta.
Evansi jaoks ei alanud ralli just kõige paremini – juba neljapäeval määrati talle viiesekundiline ajakaristus heinapalli tabamise eest.
„Ma ei saa sellest otsusest aru. Jah, reeglid on reeglid, aga eksimusi juhtub kõigil. Ta lihtsalt hilines pidurdusega. Sellise asja eest ei peaks minu meelest karistust tulema,” avaldas Kankkunen arvamust.
Laupäeval on kavas kuus kiiruskatset ning ralli lõpeb pühapäeval. Kui Toyota suudab oma positsioone hoida, võib Kankkunen tähistada meistritiitlit täiesti uues rollis.