Autoralli MM-hooaeg sai Saudi Araabias äsja punkti ning kuigi Thierry Neuville suutis viimase etapi võita, ei tee see olematuks Hyundai jaoks äärmiselt keerulist ja pettumust valmistavat aastat. Meeskonna pealik Cyril Abiteboul tunnistas Belgia väljaandele RTBF antud intervjuus avameelselt, et tiimis valitseb ebakindlus ning Ott Tänaku lahkumine teeb olukorra veelgi keerulisemaks.
“See võit tegi head. Olime sellele korduvalt lähedal, aga ‘peaaegu võidu’ ja reaalse võidu vahel on suur kuristik,” sõnas Abiteboul Neuville’i triumfi kohta, mis oli Hyundaile tänavu alles teiseks etapivõiduks. “Olime lõpuni äärmiselt pinges. See pinge näitab tegelikult ebakindlust – hooaeg on meile haiget teinud.”
Abiteboul on pilgud pööranud juba seitsme nädala pärast algava Monte Carlo ralli suunas, kuid tunnistab, et lahendamist vajavaid probleeme on kuhjaga.
Miks Toyota eest ära libises?
Kuidas juhtus, et mullu tiitlitele lähedal olnud Hyundai tänavu Toyotale selgelt alla jäi? Abitebouli sõnul tehti strateegiline viga: kogu aur läks uue auto arendusse, mistõttu jäädi hätta jooksvate muudatustega.
“Mõnikord saad hooaja, mida väärid, mõnikord mitte. Eelmise aasta võidud olid teenitud, kuid võib-olla oli petlik mõelda, et me domineerime Toyota üle. Nad tegid mullu palju vigu, mis uinutasid meie valvsust,” analüüsis tiimipealik Belgia meediale. “Veetsime talve uut autot arendades, kuid magasime maha kolm kriitilist muutujat: hübriidi kadumise, uued rehvid ja kütusemuudatuse. Jõudsime Monte Carlosse ja me polnud Hankooki rehvideks asfaldil üldse valmis, sest olime tegelenud valede asjadega.”
Abiteboul tunnistas, et samal ajal kui nemad tegelesid tulevikuga, ehitas Toyota ümber käigukasti ülekanded, mida Hyundai ressursside hajutamise tõttu teha ei saanud. “Tegime ka majasiseselt vigu auto disainis. See on valus õppetund riskianalüüsist,” lisas ta.
Tänaku asendaja selgub peagi
Eesti rallifännide jaoks on aga kõige põletavam teema Ott Tänaku lahkumine WRC-sarjast. Abiteboul ei varjanud RTBF-iga vesteldes, et see uudis tuli neile halva üllatusena ja jättis meeskonna raskesse seisu.
“Me ei hõika uut nime veel täna välja, aga kuulete sellest õige pea, kahe nädala jooksul,” rääkis Abiteboul. “Me kahetseme sügavalt Tänaku lahkumist. Maailmameistrit on sisuliselt võimatu üleöö asendada. Saime sellest infost teada üsna hilja ja rallisõitjate turg on äärmiselt kitsas.”
Kes istub kolmandasse autosse? Abiteboul vihjas selgelt uuele hierarhiale, kinnitades ühtlasi Adrien Fourmaux’ liitumist tiimiga.
“Mul on kiusatus naasta selle mudeli juurde, mis meile varem edu tõi. Meil on kaks autot, mis võitlevad võidu nimel – seda teevad Thierry Neuville ja Adrien Fourmaux. On ilmselge, et kolmas auto peab olema nende kahe ja tootja teenistuses,” pani Abiteboul paika, et Tänaku asendajalt oodatakse eelkõige toetavat rolli.
Ebakindel tulevik
Lisaks sõitjateuudistele teeb Hyundaile muret teadmatus WRC tuleviku ees. 2027. aasta tehnilised reeglid on suures osas paigas, kuid kriitiline 10% on endiselt lahtine.
“Kogu WRC on teatud mõttes ebakindlas seisus. Me ei tea, millised on sportlikud reeglid aastal 2027. Samuti on küsimärgid promootori osas,” nentis Abiteboul. “Peame järgmistel kuudel tegema tõsist tööd, et aru saada, milline ralli 3-5 aasta pärast välja näeb. Aga see ei saa olla vabanduseks – Monte Carloks peame olema valmis.”















