M-Sporti rallimeeskond teatas hiljuti, et 2026. aasta hooajal asuvad nende ridades täiskohaga võistlustulle iirlased Josh McErlean ja Jon Armstrong. See aga ei tähenda, et tänavu meeskonda esindanud Mārtiņš Sesksi või Grégoire Munsteri jaoks oleks uks lõplikult sulgunud.
M-Sporti tiimijuht Richard Millener selgitas taskuhäälingus “SPIN, The Rally Pod”, et meeskonna täielik koosseis on alles selgumisel ning läbirääkimised käivad mitmel rindel. Kuigi esmalt sooviti kindlustada iirlaste lepingud, on nii Sesks kui ka Munster jätkuvalt M-Sporti radaril.
Grégoire Munster on nüüdseks seljataga kaks täishooaega kõrgeimas klassis, mis on Milleneri sõnul väärtus, mida ei saa alahinnata. „Me ei saa ignoreerida asjaolu, et Grégil on kahe aasta jagu kogemusi kõigilt MM-etappidelt, ta tunneb rehve ja meeskonda. Hoiame tal kindlasti silma peal,“ sõnas Millener.
Tiimijuht viitas, et Munsteri puhul on laual mitu varianti – alates üksikutest etappidest Jourdan Serderidise Puma Rally1 autoga kuni naasmiseni WRC2-sarja. „Grég on asfaldil väga kiire, seega teatud etapid sobiksid talle suurepäraselt. Ma ei ütleks üldse, et meie teed on lahku läinud,“ kinnitas ta.
Sesksi jätkamine sõltub „pusletükkidest“
Eestlastele ja lätlastele pakub enim huvi aga Mārtiņš Sesksi saatus. Millener tunnistas avameelselt, et oleks hullumeelsus jätta talendika lätlasega rääkimata, kuid takistuseks on – nagu ikka – eelarve.
„Meil on pidevalt arutelud käimas, aga peame leidma eelarve, et see projekt toimima panna,“ märkis Millener. Ta lükkas ümber ka levinud arvamuse, nagu pääseks tiimi vaid see, kes kõige rohkem raha lauale käib. „See ei ole nii, et kes maksab kõige rohkem, see sõidab. Me töötame grupina, et asjad klappima panna. M-Sport panustab ise tohutult, samuti meie partnerid. See on pusle, mille osad peavad kokku sobima.“
Milleneri sõnul on miinimumeesmärk pakkuda Sesksile sarnast programmi nagu tänavu – osalemist rallidel, kus tal on juba kogemus olemas. Kuigi lätlase debüüthooaeg läks üle kivide ja kändude, näitas ta Saudi Araabias ja kiiretel kruusarallidel sisu, mis veenis meeskonda tema potentsiaalis.
Sihik on seatud 2027. aastale
M-Sporti pikaajaline plaan on hoida noori talente autodes ja kasvatada neid aasta-aastalt, et olla valmis 2027. aasta hooajaks, mil loodetakse näha rohkem võimalusi uutele sõitjatele.
„Meie jaoks ei tule edu üleöö,“ nentis Millener. „Peame leidma viise, kuidas hoida neid mehi pildis ja valmistada neid ette tulevikuks. Töö käib ja loodetavasti saame peagi jagada veel häid uudiseid.“














