M-Sporti rallimeeskonna juht Richard Millener kinnitas, et vaatamata spekulatsioonidele ja autotööstuses valitsevale ebakindlusele on tiimi kindel soov jätkata autoralli MM-sarjas koostööd Fordiga.
M-Sport on Fordi tehnikat rallimaailmas kasutanud juba alates 1997. aastast. See tähendab, et 2026. aasta tähistab kahe osapoole vahelise partnerluse 30. järjestikust hooaega. Kuigi Ford ei ole alates 2013. aastast osalenud sarjas täiemahulise tehasetiimina, on nad pakkunud M-Sportile olulist tuge esmalt Fiesta ja nüüd ka Puma arendamisel.
Ebakindlus autoturul muudab otsused raskeks
Millener tõdes DirtFishi podcastis “SPIN”, et praegune olukord autoturul on teinud pikaajaliste plaanide tegemise keeruliseks kõigile osapooltele.
„Eesmärk meie jaoks on jätkata Fordiga ja jõuda tagasi punkti, kus nad tahavad uuesti meistritiitli nimel võidelda. Ausalt öeldes on autotootjate jaoks praegu käimas täielik kaos,“ kirjeldas Millener olukorda. „Pooled neist lülitus ümber elektriautodele, aga siis teatati, et valitsused taganevad sellest ja lubavad sisepõlemismootoritel jätkata. See on olnud raske kõigile, mitte ainult Fordile.“
Samas näeb Millener selles segaduses võimalust WRC-sarja jaoks. „Kui tootjatel on nüüd avanenud uks tulla tagasi sisepõlemismootoritega autode juurde, siis on meil neile pakkuda fantastiline spordiala. Ma usun, et meil on ees ootamas suurepärane tulevik.“

Truudus pikaajalisele partnerile
Kuigi kuluaarides on M-Sporti seostatud Hiina tootja Lynk & Co-ga, kinnitas Millener, et selline samm astutaks vaid siis, kui muud üle ei jää. Tema sõnul on Malcolm Wilsoni lojaalsus Fordile peaaegu religioosne.
„Üks asi on selge – Malcolmi süda on Fordi juures ja on alati olnud. Ta ei taha Fordist eemale liikuda ja see on meie eesmärk number üks,“ rõhutas Millener.
„Uskuge või mitte, aga Malcolm ei oma tegelikult üldse nii palju autosid. Kuid kui ta neid ostab, on need alati Fordid. See näitab tema truudust. Nagu öeldakse: lõika mees pooleks ja sealt voolab sinist verd. See on Malcolm.“
Milleneri sõnul ei tasu Fordile liiga teha, süüdistades neid väheses huvis ralli vastu, kuna bränd on laienemas nii Vormel 1-te, Dakarile kui ka kestvussõitu.
„Paljud kritiseerivad Fordi, aga vaadake, mida nad teevad – nad teevad mootorisporti rohkem kui kunagi varem. Ma vaataks seda risti vastupidi ja patsutaks neile õlale, et nad nii aktiivsed on. Meie soovime nendega koos jätkata ja seda pärandit edasi kanda,“ võttis Millener teema kokku.

















